CrossCreekRapids

Alla inlägg den 22 oktober 2010

Av Ingela - 22 oktober 2010 20:23

Samåker med en tjej från en grannby och lämnar då bilen på ett bra ställe där vi sammanstrålar. Åkte från jobbet och suckade glatt, äntligen helg! Kommer till bilen och E hinner fara, ska starta min jäkla plastlåda och vad händer? Ingenting! Sa... jä... sk... he...!!! Försöker igen, ingenting, den säger inte ens klick, inga lampor fungerar och inte ens fjärrlåset orkar låsa bilen. Ringer mamma och hoppas att hon inte har hunnit så långt men hon är redan hemma hos oss i stugan. Nästa svordomsramsa... Ringer Gubben och vi konstaterar att ha får köra hela vägen till mig och försöka piska igång fransosen. I ren surilska knatar jag iväg till affären och köper godis, går tillbaka till bilen och hoppas den har kommit på bättre humör men icket. Gubben dyker upp och vi kablar igång eländet med lite mordhot, batteriet är stendött... Slog jag på helljusen dog bilen... Körde hem i snöstorm med halvljus och tordes inte röra något som tog extra ström, inte ens bromsa utan motorbromsar så långt det gick. När jag kommer hem och kör in i garaget dör bilen där och vägrar starta, nu får den stå där och häcka... Bättre star på helgen hade jag väl kunnat få?

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards