CrossCreekRapids

Alla inlägg den 14 juni 2010

Av Ingela - 14 juni 2010 19:24

Skulle en sväng in till stan idag och moster skulle hänga på. Avgasröret på Renån har låtit lite illa ett par dagar men både jag och Gubben trodde det skulle hålla resan, så farligt lät det inte. Hämtade upp moster och bilen låter ännu sämre då jag viker ut på vägen förbi Assi (eller Smurfit Kappa som det heter idag) och vid deras infart (Assis alltså) så lät det klonk och främre delen av avgasröret rasade i backen. Panikbroms och ut för att titta, insåg rätt snabbt att åka framåt var dömt att misslyckas då första spricka i asfalten skulle slita lös hela systemet. Vad gör man nu då? Jo, man lägger i backen och backar hela vägen tillbaka till moster för att lämna bilen där. Det var första gången den vägen har varit så vältrafikerad... sen inne på bostadsområdet ville jag helst bara sjunka genom golvet på bilen och försvinna ner i asfalten. Usch så pinsamt, bilen lät som en ferarribil och sen komma backandes på det. Tog mosters bil till stan.

Mosters grannes son najjade sen fast systemet med ståltråd så att jag skulle ta mig hem, kändes inte så lockande att köra fyra mil baklänges. Jag tog mig hela vägen hem och nu står bilen (igen) uppallad i garaget för lagning.

Av Ingela - 14 juni 2010 19:22

   

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards