CrossCreekRapids

Alla inlägg under juni 2008

Av Ingela - 14 juni 2008 22:30

Jag, mamma och hennes särbo var på loppis i Piteå idag. Jag förundras över hur mycket skräp man drar på sig. Mycket var visserligen sånt som funkar att använda igen, böcker, spel, DVD-skivor osv. Sen fanns det hur mycket dynga som helst. Allt från trasiga kläder till solblekta gardiner... Vem köper trasiga kläder och varför ens försöka sälja det? Det är visserligen loppis och det är begagnat men varför trasiga saker?

Gick sen en sväng på stan, hittade två urläckra tröjor till gumman, visserligen på killavdelningen men vem bryr sig? Inte jag iaf. Hittade även efter mycket letande en doppresent till nästa helg. Tog tre dagar på stan att hitta, tycker det är jättesvårt att hitta presenter som är vettiga och även om jag tycker det är vettigt kanske inte mottagaren tycker det. Väldigt enkelt att ge pengar och presentkort men oj så tråkigt.

Nä, nu ska jag ut i terrariumvärlden igen. Letar efter ett lite större terrarium att odla orkideér i, inte det lättaste. Har tänkt göra en liten djungel där inne med olika små orkidésorter. Kommer att bli bra, det är då fint i mitt huvud iaf. Sen om det blir det är en helt annan femma, har svårt att göra en tanke till verklighet. Ser oftast ut som dynga då jag är klar.


Hare bra

Av Ingela - 12 juni 2008 16:14

Rastlösheten kryper i ryggen, regnet piskar ute, varenda kotte jag känner har fullt upp med annat och jag är fortfarande utan bil!

Hade jag min älskade lilla gokart hade jag i alla fall kunnat åka in till stan och ta en fika med gumman, kanske B hade haft tid att klämma in en fika då hon bor i stan. Men icket. Hade det varit solsken och varmt hade man kunnat vara ute och fixa, kanske gå till grannen en stund, men icke.

I morgon är äntligen gubben ledig, är bortbjudna på examensfika men blir nog en liten tur till stan på förmiddagen då gubben behöver delar till sin bil. Jag SKA med, även om det bara blir mekonomen SKA jag med. 

Jag trivs jättebra här hemma inte något om det men utan bil och surväder blir det så lååångtrååkigt så jag tror jag går åt. Sitta inne och uggla är inte direkt min grej, huset krymper, från 120 kvadrat till 20 känns det som. Kan ju inte direkt tvinga gumman att vara ute i detta väder, för mig spelar det inte någon roll men stackars lillan... Vi kanske får bylta på oss regnkläder efter middagen och gå ut en sväng i alla fall. 

Nä, gumman har vaknat och vi ska fixa middag nu.


Hare bra

Av Ingela - 12 juni 2008 08:47

Min gubbe säger att jag är sjukligt nyfiken och ibland har han nog sant.

Började fundera över vilka som läser min blogg, vilka är ni?

Just nu ser jag alla er som en siffra, ett antal på hur många som är in och läser/tittar. 

Det är inte bra när vädret suger, det är då jag börjar funder och blir nyfiken. Tänk om jag kunde vara lika kreativ som nyfiken, oj vad mycket tjusigt som skulle vara här hemma då.


Nyfiken i en strut

Av Ingela - 11 juni 2008 20:05

På morgon var det soligt men blåste istappar, inne i kuvösen var det dock varmt och skönt så pionerna fick dilerium. Nu slår knopparna ut på löpande band. Just nu ser hela bänken ut så här: Den dubbla rosa och den enkla rosa har slagit ut ordentligt.


Den mörkt rosa har också slagit ut ordentligt idag. Vi kan tycka om varandra också ser de ut att säga...Har annars inte gjort mycket idag, blev endast tvätta. Passade på att rädda kläderna ute på torkvindan mitt på dagen då de torkat efter allt regn som kommit. Hängde inte ens ut tvätten jag tvättat, då har jag väl rivit ner mer regn.

Är fortfarande utan bil och börjar känna mig rastlös. Fattar inte varför ideérna sprutar nu om alla man skulle ha besökt. Vill ha min bil tillbaka!

Tror det blir en repa in till stan i morgon fm innan gubben ska och jobba, blir lite stressigt men måste få komma bort en liten stund i alla fall.

Nä, detta duger inte, lite gott te och pyssla med okideérna en stund innan sova dags. Tv:n har jag gett upp, bara fotboll och åter fotboll. Är så less... ge en boll till alla spelare slipper de slåss om en.

Hare bra

Av Ingela - 10 juni 2008 22:24

Allt annat än kul väder, +6, regn och blåst. Var tog sommaren vägen? Mina pioner har inte ens öppnat sig idag och tomaterna i kuvösen hackar tänder. Själv var jag tvungen ut idag, hade klipptid kl 11 så det var bara he sig iväg. Lite stressigt blev det, gubben skulle ha bilen kl 13 och jag skulle klippas, bilen lagas ett punka på och snabbhandla. Tur att däckfirman jag är på är duktig. Det blev ett snabbt depåbyte av framdäcken, han dömde ut dom så det var bara köpa nya. Det som fått punka var lagat en gång tidigare så det var nog dags. Sen iväg och speeda genom ICA. Kom ihåg allt, helt otroligt. Kom hem 12.40 så vi möttes i princip i dörren. När jag kom hem gjorde jag upp eld, eld i mitten av Juni man borde skämmas. Vad göra, kallt och rått inne så en "liten" brasa blev det. Blev nätta 27+ efter ett par "små" vedklabbar. Nu kan jag gå i linne inne igen.

Kläderna hänger fortfarande ute, de borde få komma in i torktumlaren men de får till i morgon att torka. Vill verkligen ut i detta skitväder och hämta dom. Inte ens hunden vill ut, hon vänder på bron. I yttersta nödfall går hon ut. 

Nä, detta duger inte, lediga mamman ska duscha och sen gå sova.

Hare bra

Av Ingela - 9 juni 2008 19:47

Min bil har då gubben i veckan också. Det är när man är utan bil man hittar på allting och behöver bilen. Han tyckte jag skulle skriva upp vad jag hittar på och göra det sen när jag får tillbaka bilen. Hmm, tanken god. Varför är det så? När jag har bilen är jag totalt värdelös på att åka bort, hälsa på folk och hitta på saker men nu sprudlar jag av ideér. Med bilen borta har jag varit lite kreativ, hittade en fin knotig stambit i vedhuset som fick följa med in. Efter en smärre sanering med hett vatten och en borstning fick mina små orkideér flytta upp på den. Jag hoppas den passar i fönstret. Just nu står den på tork.Måste hitta lite fler miniatyrer som ska få flytta till den, ser lite skralt ut på den nu. De andra barkmonterade jag har hade lite för stora barkbitar för att bo på den och jag vill inte heller montera om dem. Inte bra att störa i onödan.

I kuvösen har pionerna börja slå ut, de står i full blom till midsommar ungefär. Just nu är det en rosa och en röd som har slagit ut. En ljusrosa enkel är på g också, slår nog ut i morgon.

Ska fota den röda och den ljusrosa i morgon då de är fullt utslagna, drar ihop sig lite på kvällen.

Jag och gumman hittade en liten groda ute på gräsmattan i går kväll, första grodan hon fick se. Vet inte vem som var mer skräckslagen, gumman eller grodan. Fick dock till ett bra kort på den. Inte lätt för någon att vara liten även om grodan är fullvuxen.

Idag har jag inte gjort ett jota här hemma förutom den kreativa stubben med orkideérna. Var ut och tog en kort promenad på eftermiddagen sen gumman vaknat. Började regna, så jag vände. Har regnat här i princip hela dagen utom korta uppehåll. Behövs lite vatten ute i naturen och det är ett stilla duggregn som kommer så det gör inte så mycket. Då får man en slöardag och får lite annat gjort. Tvätten ute på vindan hänger kvar, blötare än när jag hängde upp den men luktar så mycket godare när den torkar. Ett stilla sommarregn luktar jättegott på nytvättade kläder.

Jaja, nu ska jag surfa lite orkideér och sen sätta mig i soffan och käka upp kalorierna jag gått bort idag, har goda ostkrokar och lite chips kvar sen helgen. Ska helt enkelt må gott.

Hare bra


Min vårkrage som blommar fint på bron just nu

Av Ingela - 8 juni 2008 22:50

Här har varit fullt upp ett par dagar och har inte hunnit eller orkat skriva. I torsdags var vi i ske-å, min syster tog sjuksköterskeexamen. Fredag gjorde vi smörgåstårta och städade hela dagen och i Lördags hade vi folk här hela dagen då jag också gått skola klart så slog jag och syster ihop det. Blev lyckat. Mamma och särbo stannade till idag. Vi har inte gjort mycket, det blev plantera om Pelargonerna och sen inget mer. En lat söndag efter ett par dagars stress, har inte ens blivit en promenad idag. 

Efter att ha konsulterat en fågelbok och lite släkt angående honan i holken så har vi kommit fram till att det är en kniphona och ingen andhona. Hon har tryckt ihop halsen så det är därför inte hennes ljusa band runt syns. Ska bli kul när ungarna kommer ut. Ska inte störa henne igen, bara med kikare.


Jaja, hopp i lådan nu.

Hare bra.

Av Ingela - 4 juni 2008 08:01

Vaknade vid halv sju i morse, tassade upp och lät gumman sova. Skönt ute, fåglarna sjöng och jag fick frukost ute i solen tillsammans med en omkringstrykande räv. Tyvärr fick jag inget bra kort av den då den inte verkade tycka om kameran och satt och tryckte i ett buskage en bit bort och stirrade på mig. Däremot blev det ett läckert kort på en björk i jakten på att fota räven. Inne i kuvösen blommar en pion nu. Ska fota den idag då den är fullt utslagen. Första gången den blommar, planterad för fem år sen ungefär. De har inte brottom precis.

Nä nu har gumman vaknat och vill äta hon med. Bäst lyda order.


Hare bra.

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards