CrossCreekRapids

Alla inlägg den 16 november 2009

Av Ingela - 16 november 2009 09:55

Min Paphiopedilum liemianum blommar på sin andra stängel just nu. Har haft en månads uppehåll sen jag köpte den i Mars 2008.

 

Jag odlar den i pinjebark och har ett fat under med lecakulor som alltid har vatten.


Stanhopea tigrinan jag har fick en ordentlig köldknäpp i sommar på -2 mot min vilja men det skrämde igång den ordentlig. Har inte haft någon vidare tillväxt sen jag köpte den i Mars 2009 men nu kommer den med nio nya bryt! Hoppas och håller tummarna att den kommer att blomma också.

 

När jag tog in den efter sommarkollot så fick den ny mossa i en massor mindre kruka, det kanske också är en bidragande orsak till tillväxt. Odlar den i nätkorg då blommorna kommer ut under blomman, dvs de blommar på undersidan av krukan. Detta är en vanlig psyalliskorg jag använder.


Sen kommer det nya tillväxter i skåpet också, en Howeara kommer med stängel och det ska bli väldigt intressant att se vad det är. Den har jag fått av Steffe tidigare i år.

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9 10
11
12
13
14 15
16 17
18
19
20
21 22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards