CrossCreekRapids

Alla inlägg den 4 december 2009

Av Ingela - 4 december 2009 07:23

Det finns en stor nackdel med mitt jobb och det är när man får höra att en elev inte får stanna här i Sverige. De har fått negativt en eller flera gånger och tillbaka ska de. Just nu är det några från min gamla klass i våras som har fått sitt första negativa svar... Det är jobbigt och ledsamt för dem men även som lärare känner man av det. Försöka hålla deras motivation och glädje uppe trots deras situation om man nu kan kalla det situation. Många kommer hit som ensambarn och vet inte vad som väntar då de återvänder, har de ens familjen kvar? Usch vilket liv...


Idag är jag ledig från jobbet och det blir plugg på schemat. Ligger lite efter av allt jobbande men det har varit bra att kombinera plugg och jobb då jag får verkligheten också. Två flugor i en smäll eller som jag brukar säga "göra två flugor på smällen"   

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards