CrossCreekRapids

Alla inlägg den 13 maj 2009

Av Ingela - 13 maj 2009 19:39

Idag kom då några orkidéer jag beställt nyligen och för ett tag sedan.

En Bolleanthes, har ingen aning om hur blommorna ser ut men "föräldrarna" har lite lilaaktiga blommor. Ska bli spännande att se utvecklingen på denna och jag hoppas jag får den i blom någon gång.

Sen skickade M med en liten överaskning åt mig, en Slc. Jungle Beau. Tack snälla M för den, helt underbara blommor.

Blomman finns här.

Sen kom Doritis Minus, även kallad Phalaenopsis Minus, Kingidium minus eller Phalaenopsis Minor. Kärt barn har många namn.

Blomman finns här.

Den sista som dök upp är Trichoglottis Triflora.

Den blommar just nu men blommorna var så svårfotade (ca 4mm stora) så jag gav upp. Den finns här i stället.

Måste nog snart lägga upp en uppdaterad lista av vad jag för orkidéer, de har en konstig förmåga att "föröka" sig i detta hem...

Av Ingela - 13 maj 2009 19:35

Av Ingela - 13 maj 2009 05:32

Inlägg alltså. Jobbardagen var grymt lång men inte seg. Jag fick sex nya elever i min klass. Det fick nog en liten shock då jag drog igång undervisningen. Dock flöt dagen på riktigt bra, fick göra lite akuta omplaneringar men det funkade.


Kom hem efter sex på kvällen, hade sett fram emot middagen bestående av blöta och fläsklägg. Gubben var lite seg att sätta på fläsklägget så det blev bara blöta. Blev besviken då jag sett fram emot detta hela dagen, jag älskar fläsklägg.  Vi kommer att äta fläsklägget idag och önskar det vore middag redan. 


Jag var ut och fotade lite i måndags så bilder kommer, lite seg att lägga in dem i datorn bara. Håll ut!

Nu ska jag bli klar för jobbet...

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards