CrossCreekRapids

Alla inlägg under februari 2010

Av Ingela - 25 februari 2010 07:36

Click to Mix and Solve

Av Ingela - 24 februari 2010 09:12

Click to Mix and Solve

Av Ingela - 24 februari 2010 08:43

 

Strålande sol men ack så kallt, vi ligger fortfarande på -31. Då vi klev upp hade vi -33. Allt annat än kul men jag hoppas det blir varmare under dagen så vi kan vara ute i solen en stund. Det behövs verkligen då vi mestadels har suttit inne 2010 på grund av snöstorm eller kyla. Till och med jag som gillar vintern är less nu. Vi har snö så det räcker och jag vill inte inte ha polarfrost längre. Nä fram med vårvintern!


I kväll blir det hämta våra nya kissemissar    Hela familjen längtar...

Gumman blir dock kvar hemma med moster I och R då vi ska vara i Umeå 18.30 Det blir aningens sent för lilla damen att följa med men hon längtar dock tills barnvakten kommer. DET är minst lika spännande som katterna. Ibland önskar jag också mig tillbaka till barnvärlden, inga bekymmer, inga måsten och livet leker.

Nu ska jag försöka mig på att skriva lite skolarbeten.

Ha en bra dag.

Av Ingela - 23 februari 2010 16:52

Click to Mix and Solve

Av Ingela - 22 februari 2010 20:20

Av någon underlig anledning så blir de bara fler o fler, förstår verkligen inte...

En Epiphyllum anguliger har följt med hem från S då jag och Gumman var till Skellefteå idag.

Den är stor och efter en del letande hittade jag en ampel som passade. Vad som inte finns här i gömmorna är inte värt att ha. ;)


Sen fick Gumman en Hoya retusa som ska bo i skåpet. Funderar på att hänga upp den i nätet...

Den här är inte stor men förhoppningsvis ska den väl bli :)

Av Ingela - 22 februari 2010 06:44

Jag hade kunnat vara utan den, blåsigt, kallt och en tilltagande huvudvärk. Den började redan på morgonen som en molande "här är jag huvudvärk" som tilltog under dagen. P förhalade nog det värsta med massage men sen under kvällen var det inte alls roligt. Så liten och eländig har jag inte känt mig sen Gumman föddes. Somnade på soffan vid 20.30 och intog sängen 1,5 timma senare.

Idag är eländet borta men känner mig mossig. Fick dock en glad överaskning igår, var helt inställd på att jag skulle till Luleå för lektioner idag men det är nästa vecka vi ska dit. Tjoho. Jag älskar att titta fel i almenackan ibland.

Så idag blir det vara hemma med gott samvete :)

Av Ingela - 22 februari 2010 06:38

Click to Mix and Solve

Av Ingela - 20 februari 2010 20:50

När jag klev upp i morse mot min vilja var det -30 ute och +16 inne. Burr, raka vägen ner, göra upp eld vänta medan det tog sig och sen ladda fullt för att sen gå raka vägen upp i varma sängen igen. Det var inte någon halelujamorgon precis. Gumman låg med oss och mös i sängen tills det var dags för frukost. Sen har vi varit nere hos mamma hela dagen, inte ut i onödan alls. Jag har nu stickat nästan hela vänstra benet klart på byxorna. På lille killen lär de bli gigantiska då han har storlek 40-45 nu och jag stickar i stl 56... men han kan ha de länge i alla fall   


Gubben är på vift i kväll, ute o käkar gomat med någon från jobbet så jag är gräsänkling. Ser vad sjutton jag vill på tv och stickar så nålarna glöder. Ska snart hoppa i duschen och sen i myspyjamasen. Finns inget skönare än att loda omkring på kvällarna i fleecepyjamas. Skulle behöva en ny men de verkar ha försvunnit från marknaden då jag inte hittar någon ny. De finns i flanell och bomull men jag tycker inte de är lika mysiga och varma... Jag kanske är kinkig?

Nu ska jag återgå till byssorna och tv:n.

Ha en fortsatt trevlig kväll.

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards