CrossCreekRapids

Alla inlägg under februari 2010

Av Ingela - 20 februari 2010 20:41

Click to Mix and Solve

Av Ingela - 19 februari 2010 15:31

Click to Mix and Solve

Av Ingela - 18 februari 2010 15:06

Gumman var på en treårskontroll före jul som var den tystaste jag varit med om. Idag fick vi göra om språktestet och det gick suveränt. Full pott på nästan allt. Gumman hann till och med göra en teckning åt T innan vi gick in och det var nog tur för en av uppgifterna var att rita en teckning och sen berätta vad det var på den så Gumman behövde bara berätta. Hon hade gjort en massa kryss uppe i ett hörn och då T frågade vad det var så var svaret att det är (bokstaven) X. Det ligger då på fyraårskontrollen att de ska kunna vissa bokstäver. Efter språktestet blev det en snabbhandling på ICA innan resan hem.


Jag har ju svurit över att jag beställt för lite garn till bebisbyxorna jag stickar. I tisdags var jag in på syosticka för att beställa lite mera. Garnet kom dagen efter på posten. Helt suverän service alltså! Rätt färgbad fanns inte men på något sätt så var det ändå nästan ton i ton. Man måste veta om att det är fel för att se skillnaden.


På onsdag nästa vecka får vi hämta våra nya älsklingar, det ska bli så kul att få hem dem. Jag längtar och önskar det var onsdag idag. Känns olidligt långt bort... Konstaterade idag att kattmatskålen behöver också uppdateras lite, en lite skål som rymmer 2dl är inget att hänga i julgrannen med tre katter... Undra vad jag har i gömmorna, det finns en del här om man bara letar.

Nu ska jag återgå till stickandet innan matlagningen ska ta vid.

Av Ingela - 18 februari 2010 07:12

Click to Mix and Solve

Av Ingela - 17 februari 2010 07:51

Click to Mix and Solve

Av Ingela - 16 februari 2010 20:10

Tyvärr var jag lite seg på att fota denna darling då den hade som flest blommor men det som är kvar är inte heller fy skam.

Jag får vårkänslor då jag tittar på den, lyser som en liten sol i skåpet.

Odlas monterad i skåpet, längst ner mot botten. Dvs hyffsat skuggat. Har blommat mer eller mindre hela vintern. Tacksam och lättodlad.

Av Ingela - 16 februari 2010 19:59

Då vi nu tingat två störreaktiga katter insåg jag ganska fort att Mjukis kattlåda inte skulle räcka långt då han nästan inte ens ryms där. Jag begav mig iväg på kattlådejakt i Piteå och insåg att utbudet av stora kattlådor är ganska begränsat och de jag hittade var dyyyra, från 400:- och det betalar jag INTE för ett kattoalett... Efter lite funderingar kom jag på att en slaktback skulle funka fint då den har höga kanter och är lagomt bred och lång. Tyvärr verkar det inte finnas sånna slaktbackar längre, de har ändrat form, långa, smala och jättehöga. Bara lägga ner den idén också. Efter lite letande på Granngården hittade jag en murarback. Precis lagom och priset var också godkänt, hela 69:-.

 

Kanske inte det snyggaste i huset men den fungerar iaf och det är det viktigaste. Mjukis tyckte den också var helt ok att använda som toalett. Testar även ett nytt märke på sanden, den andra jag hade dammade som sjutton och luktade så starkt av babypuder att man helst inte ville gosa med katten på en timma efter lådbesök. Fastnade under tassarna gjorde den också. Denna sand får godkänt än så länge...

Mjukis är lyckligt ovetande om vad som komma skall och sitter fortfarande i trappen och spanar in sina ägor.

Härifrån ser han nästan allt, som huset herre ska göra.

Av Ingela - 16 februari 2010 07:08

Click to Mix and Solve

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards