CrossCreekRapids

Alla inlägg under februari 2010

Av Ingela - 12 februari 2010 19:54

Det har varit rätt irriterande att det från klarblå himmel har strålat en stor gul sak men det har varit så grymt kallt att man inte tordas sticka ut näsan. Vid 15 var vi dock illa tvugna jag och Gumman, tändved och ved helt slut, hönsen ville ha orfuset vatten och mat. Bara bylta på sig för polarfrost och ut. (Då snittade temperaturen -17, när vi klev upp 5.15 var det -30) När vi var klara så kom Gubben hem. Skönt med fredag och för hans del blev det direkt svira om till vindbyxor och dö i fotöljen en stund.

Nu blir det Let´s Dance för min del med stickningen i näven. Ilar på med bebisbyxorna... går inte fort med stickor 3 men det går frammåt.

Av Ingela - 12 februari 2010 16:40

Click to Mix and Solve

Av Ingela - 11 februari 2010 20:19

   

Av Ingela - 11 februari 2010 20:12

Min lilla treåring var till tandläkaren idag, vi hade tid 09.50 Hör och häpna fick vi komma in i tid och 15 minuter senare gick vi ut därifrån. Hon gapade lydigt så hon fick räkna tänder och snabbkika på dem. Inga synliga hål.   Som liten present för väl öppnad mun så fick hon en liten "klocka". Den har suttit på hennes arm hela dagen och hon har visat den för allt och alla. Sötnosen.

Efter tandläkaren så drog vi till S för att kika på hans blommande Coelogyne Cristata. Jösses vilken skönhet. Till min stora glädje fick jag med mig en liten delning av hans, jag har redan en men denna ser lite annars ut så förmodligen är det en annan klon. Förhoppningsvis mer blomvillig.

Nu ska jag fortsätta med bebisbyxorna, mina andra projekt får vänta ett tag...

Av Ingela - 10 februari 2010 21:34

   

Av Ingela - 9 februari 2010 19:51

   

Av Ingela - 9 februari 2010 19:44

Idag har det varit en härlig dag ute, -8 och lätt snöfall medan solen orkat igenom molnen vissa gånger. Jag och Gumman passade på att vara ute och alla snöhögar som fanns skulle givetvis bestigas. Vissa slutade dock med fastkörning och skotapp i djupsnön.

Glad blir man i alla fall då man lyckas ta sig ända upp på toppen av Mount Everest.

 

Jag och Gumman gjorde sen en supergod middag bestående av vitlöks- och västerbottensostgratinerad fiskgratäng med varma tomathalvor och sparris. Till efterrätt käkade vi semlor. När vi äntligen tog oss till soffan för välling så slocknade två slagna hjältar. En efter bergsklättring och en efter arbete...

För min del blev det sticka lite i lugn och ro :)

Av Ingela - 8 februari 2010 20:54

Idag så gjorde jag och Gumman en resa in till staden för att lämna igen några böcker och låna en ny. Det blev inget av det då hela jäkla Skellefteå var på Skeribi samtidigt. Närmaste parkering fanns ca 800 meter från biblo och det var inget jag ville traska med Gumman utan barnvagn. Fulparkera kändes inte heller bra då lapplisor och poliser verkar ha radar på mig.

Åkte ut till syster på en gång i stället för att käka lunch, hjälpte henne att skruva ihop spjälsängen hon lånat av oss. Jag fick ihop den på en gång och inte som när Gumman skulle födas, skenerna till grinden hamnade på var sin sida om sängen då. Funkade inte bra.

Till middag blev det trerätters, Gumman åt gårdagens pizza, Gubben åt grillad karre med potatissallad och jag åt potatisgratäng med oxstex. Det var alltså ätabortresterdag här.

Nu ska jag hoppa i duschen sen sticka en stund innan det är dags att inta lådan för nya äventyr i morgon.

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards