CrossCreekRapids

Alla inlägg den 12 april 2010

Av Ingela - 12 april 2010 19:32

För ett tag sedan var det min fot som jäklades men det onda försvann lika fort som det dykt upp... och idag var/är det ryggen. Det är en blandning mellan "ryggspärr" och gigantiskt senadrag i vänster ryggfilé. Jag kunde/kan inte gör några sidvärtes vridningar över huvud taget, det var/är tvärstopp. I vissa lägen krampar ryggmuskeln ihop sig som i ett senadrag och då den krampar ihop är det rent hopplöst att slappna av. Det värsta av allt är att det gör så ont så jag nästan tappar andan. Pricken över i:et är att jag blivit förkyld och det är dömt att misslyckas med att hosta eller nysa för då krampar muskeln ihop sig igen. Prova nysa och hosta då du inte riktigt får luft. Jippi... ekorrhjulet  är igång alltså. Gumman har varit helt outstanding idag, jag förklarade för henne hur ont jag hade i ryggen, inte för att jag trodde att hon skulle förstå utan jag önskade att hon eventuellt kunde göra det. Hon förstog för hon har verkligen hjälp till och varit snäll, ingen treårstrots alls. Hjälpte mig plocka upp ur diskmaskinen då jag inte kunde/kan böja mig, hämtade äggen hos hönsen, tog ut vattenbaljan och ställde in den igen, kånkade på potatispåsen, hjälpte till med middagen, plockade in i diskmaskinen och plockade ur tvättmaskinen. Gullhjärtat skulle ha en bragdmedalj idag för ingen treåring ska behöva ta så mycket ansvar... fast har hon inte ställt upp så har Gubben haft lite att göra då han kom hem i stället.

När han kom hem så fick han smeta lite liniment på min onda filé och sen tog jag två bamyl så nu kan jag faktiskt röra mig igen utan att det gör allt för jävla ont. Ska sen innan läggdags ta en hot dusch så filén blir ännu mörare och hoppas det är bättre i morgon.

Nu ska jag återgå till min stickning, har rivit upp byxorna jag påbörjade och gör en hjälmmössa i stället. Jag fick bara ågren av dessa byxor, hur mycket jag än stickade så hände ingenting. Usch. Lilleman ska få ett par stickade byxor men jag ska göra de i ett grövre garn så det räntar lite.

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards