CrossCreekRapids

Alla inlägg den 15 april 2010

Av Ingela - 15 april 2010 19:18

Jag var tvungen att vårstäda skåpet, en tung vinter har det varit med rött spinn o trötta plantor. Förebild tordes jag inte ens ta med tanke på röran där inne, plantor huller om buller och skitiga rutor så ni får bara se efterbilden:

När jag rotade runt bland plantorna hittade jag en blomskida på min Laeila anceps och en på min Laelia lilliputana och eventuellt kommer det även en stängel på min Rhyncostylis gigantea red. Behöver jag säga att det gjorde min dag, jag har inte sett någon av dem blomma här hemma.

En annan sak jag är jätteglad över i orkidéväg är mina Pleione Zeus Weinstein en god vän skickade upp ett par minibulber. I år lär de nog inte blomma men förhoppningsvis nästa vår. Sen ska jag förvara dessa under vintern i kylskåpet (hoppas ingen stoppar de i en sallad bara) för jag misstänker att min kallskrubb är aningen för kall då min P. formosana gick en säker död tillmötes där inne.


En annan uppdatering är min Cycnoches ventricosum.

 

En orkidé som vill ha torr vintervila och tappar därmed alla blad. På våren skjuter den nya bulber och förhoppningsvis blommar den framåt hösten.

Min sista uppdatering är Dendrobium farmeri pink

 

Ska ut i sommar för att förhoppningsvis sätta blomstänglar sen.

Av Ingela - 15 april 2010 17:44

   

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards