CrossCreekRapids

Alla inlägg den 21 april 2010

Av Ingela - 21 april 2010 21:11

Jag har hunnit med att göra tre mössor också, dock inte idag. Är lite seg på att ladda över från mobilen bara.

Den första är en mössa till P, samma modell som OS-mössan men helsvart. Virkad i Eskimo men virknål 9.

 

Den andra mössan är till moster I. Virkad i Eskimo den också med samma nål.

(vilken tur att jag har en ursöt mössmodell)


Den tredje mössan passade dock inte på min mössmodell så det fick bli en docka. Den är till min systers lilla pojk. Det är en hjälmmössa stickad med Eco BabyUll från Marks o Kattens. Stickad med stickor 3.

 

Nytt eller rättare sagt nya projekt är bebissockar till V (systers) och en lila bikini till mig.

Av Ingela - 21 april 2010 20:58

Gumman behövde lite nya skor så i morse begav vi oss iväg till stora staden Piteå för att rota runt lite bland vår och sommarskor. Vi kom hem med ett par joggingskor. Inne på den affären gick det bra, Gumman provade och var nöjd. Tog till och med på sig de nya skorna då vi betalat. Sen in på nästa affär för att titta på sandaler/ballerinaskor, där blev det tvärstopp. Plockade ner lite skor jag trodde hon skulle tycka om och hon provade. Frågade sen vilka hon skulle vilja ha...

- Inga skor...

- Tyckte du inte om något par?

- Jo...

-...men vilka vill du då ha?

- Inga.

- Vad vill du ha för skor i sommar då?

- Glass.

- Ska du ha glass som skor?

- Jo.

- men du, det går ju inte att ha glass som skor...

- Inga skor, glass.

Ja så höll det på ett tag, övergick lite smidigt till keps/solhatt men det var lika dött lopp där. Ville inte ha, skulle ha glass. Jag gav upp och vi åkte tillbaka till moster I utan sandaler/ballerinaskor. Det var tydligen inte våran skohandlardag och jag som hoppades att vi skulle slippa åka tillbaka till stan.

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards