CrossCreekRapids

Alla inlägg den 11 juli 2010

Av Ingela - 11 juli 2010 21:47

Jag är verkligen ingen språkpolis till vardags, på jobbet måste jag vara men hemma, ledig då skriver ibland jag också som en kratta men ibland blir jag bara så irriterad. Har handlat en del på tradera sista tiden och där kan jag få högt blodtryck ibland. I annonserna skrivs det ibland sämre än vad en femåring skulle göra. Det är särskrivningar, gigantiska stavfel (jag har upptäckt några i bloggen också, så här kastar jag sten i glashus...) osv.

Ta bara det här:

Information om betalningens sätt kommer med Traderas vinnande mejl

Jag förstår vad som ska komma fram men nä, det är bara så fel och vad då "vinnande mejl", kan ett mejl vinna?

Jag samlar gärna

Ska nog vara samfraktar...

Mejla gärna ifall undrar över något

Vem undrar?

...är helt ny från förpackningen.

Förhoppningsvis i förpackningen...

KOLLA GÄRNA MINA ÖVRIGA FINA TRENDIGA AUKTIONER SAMT FAST PRIS VAROR!

Trediga auktioner? Sen när blev en auktion trendig och fast pris varor?


Sen har vi kommentarer om säljare och köpare, är det verkligen nödvändigt att sätta dit en miljon plustecken? Räcker det inte med "...massor med +..." Undra om personen sätter ner fingret på plustangenten och sen dricker kaffe eller pratar med sambon? Sen har vi dessa hjärtan, kisseöron och en massa annat tjafs före och efter kommentaren. Varför inte bara lämna korta och koncista kommentarer som; "snabb levernas, rekomenderas", "fina varor, snabb leverans, rekomenderas varmt" eller "fin klänning, snabb leverans, massor med +". Annars tycker jag dessa kommentarer om säljare/köpare är bra, de ger en snabb blir över om det är någon jag ska handla av eller om jag ska leta vidare.

Nu har jag varit arg klart...   





Av Ingela - 11 juli 2010 09:27

Självklart åker man dit    trätta alla som man egentligen borde träffa oftare än en gång per år. Vi bor ju faktiskt inte 100 mil från varandra, eller jo, vissa av oss gör det. Nu var givetvis Skellefteåfestivalen samtidigt så lite skralt på folk var det. Träffade min barndomsvän M och trots att vi bara bor 5km från varandra så träffas vi alldeles för sällan. Det är riktigt hemskt. Var kvar och surrade till 00 ca, då frös jag som en nakenhund på antarktiskt så vi (jag, mamma och H) sökte oss hemåt. I morse då Gumman kom o väckte oss hade jag en finfin huvudvärk, hur sjutton åker man på baksmälla på två Cola? Nä, jag drack inge starkare... Gubben skrattade och frågade om jag var sympatibakis med de som verkligen drack. Tydligen så var jag det. En bamyl och lite frukost så gick skallebangen bort, tack för det.

Idag blir det snickra lite, tröttheten till trots, värpreden ska fixas. Gubben ska jag sparka igång också, han ska få dra sista elen då jag målade sista varvet igår. Sen ska jag dra igång trimmern också och ta ner gräset i utegården, som det är nu så kommer hönsapönsorna att försvinna i gräset.

Av Ingela - 11 juli 2010 09:21

Mamma fick semester igår och då hon jobbar i verkstad har hon aldrig målade naglar men under semestern brukar hon "storas" med att måla dem. Jag tog på mig detta och så här blev hennes:

 

Det röda är Depend nr 091 (glittrigt) och de blå glitterlacket är från Nailstar.

Jag gjorde om mina naglar också, det blev en enklare variant med bara glitterlack.

Båda glitterlacken kommer från Nailstar. Klarlacket är Depends Allroundlack.

Av Ingela - 11 juli 2010 09:19

   

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards