CrossCreekRapids

Alla inlägg den 13 juli 2010

Av Ingela - 13 juli 2010 22:34

Har haft ombesikting på Renån hängandes över mig och idag tog jag mod till mig och for till Piteå för icke bokad ombesikting. De hade Drive In för detta mellan 9.10-14.00 och jag åkte dit så jag var där strax efter nio och var inställd på att få vänta lääänge men hann bara knappa in registreringsnummret så öppnades porten och JAG fick komma in! Helt otroligt. Medans jag betalade så kollade en annan kille lysena och bromsarna, när betalning var klar hämtade jag nycklar och ett blankt papper. Tjoho! Vad skulle jag nu göra fram till tio när stan öppnar? Blev fönstershopping och en pratstund med mosters man som jag fann på stan. Sen dök mamma upp som skulle klippa sig, följde med ner till Hårstudion och blev lite inspirerad, kollade om Carro hade någon klipptid. Nästa chock, hon hade en kl 11... ut o ta en snabb ryk sen dyka ner i stolen för en klippning. Den blev spontan som bara den men jag är jättenöjd och nu ser inte håret ut som en hjälm längre. Jag tillhör då den lyckliga(?) ligan med tungt, tjockt hår. Inte alltid kul då det är sommar och då frisyrer ska göras. En dm rök och halva håret är borta i en ordentlig uppklippning och urtunning. Tjoho!

Sen har jag letat febrilt efter ett par sandaler med hälrem, kan inte gå länge utan rem på sandaler då jag antingen får senadrag i tårna eller kramp i vaden sen får jag ont i ryggen efter ett tag. Var in på Gallerian och formligen ramlade över ett par gladiatorsandaler till ett vettigt pris. Passade som handen i handsken, dessutom med en liten klack så nu slipper jag garanterat ont i ryggen. Går utan klack som en orangutang på äventyr, jag har alltså en hållning som är lika dålig som rutten björk. Måste verkligen träna upp mina hållningsmuskler, uff, jag hatar träna. Så här ser i alla fall skorna ut:

 

Gubben har också besiktat sin bil idag, den gick igenom! Tjoho! Ska äntligen våran otur vända nu? Såg till min glädje att jag även blivit antagen till kursen jag sökt till hösen. TJoho! Svenska som andraspråk B, ska bli så kul, om nu studera kan bli kul, intressant kanske är bättre ord. Nu ska jag ta mitt goda humör och gå sova, hoppas på en lika bra dag i morgon!

Av Ingela - 13 juli 2010 19:55

   

Av Ingela - 13 juli 2010 19:51

Min älskade Gubbe har slitit med ett värprede ett par dagar, det är nästan klart men jag fick inte fota det ännu. Han tyckte jag skulle vänta tills det var klart och då väntar jag nog tills det sitter på väggen.

Jag själv har målat klart inne i hönshuset, det blev vitt. Vet inte om smartfaktorn är så hög med vitt men det får tiden utvisa. Hålet för luckan ut i "rastgården" är också uppkapad, nu ska vi bara gnugga geniknölarna för att få till luckan bra.

 

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards