CrossCreekRapids

Alla inlägg den 20 juli 2010

Av Ingela - 20 juli 2010 21:34

Vi sliter på med hönshuset och snart, alldeles snart ska de få flytta in igen. I morgon är det bara sista kvar; sätta upp värprede och sittpinne sen ska det nog vara klart. Jag fixade utegården idag, hönsnätet gillade inte alls massor med drevsnö utan säckade ihop där det var som värst. Var även ut i skogen och letade mig ett par handtag till dörren. Luckan ut i gården får ett par vanliga då den är så futtig, det går inte med knotiga grenhandtag även om jag jättegärna vill ha det. Funktion före utseende.

Igår fixade jag till min astillbebänk, den har väntat och väntat på att få kantsten och nu äntligen fick jag tummen ur. Fick dock min tack sen på kvällen, en gigantisk huvudvärk som kom från nacken. Förmodligen för att jag stått på skalle hela dagen. Jag gav upp 21.15 och kröp till kojs, vaknade kl 08 i morse och det kändes i kroppen att jag haft skallebangen kvällen före. Jag blir trött, mosig och seg dagen efter. Nu på eftermiddagen har jag känt mig bättre och då vi spontansvängde förbi broder och svärgerska fick jag lite Voltaren gel på nacken och nu har det nästan släppt helt där. Kanske något att införskaffa till vårat redan överfulla medicinskåp. Har man fyra mil till apoteket så har jag gärna apoteket hemma. Man hittar allt från a till ö där som är receptfritt... och lite med recept...

Nu ska jag kika in gårdagens csi som Gubben fick spela in åt mig.

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards