CrossCreekRapids

Alla inlägg den 15 juli 2010

Av Ingela - 15 juli 2010 21:58

Efter frukost idag åkte jag, mamma och H iväg för att hämta plattor på ett ställe, trodde inte det var många så jag tog inget släp dum som jag var. Nu måste jag ändå iväg med ett släp för att hämta de sista fyra högarna. När jag kom hem tog jag tag i sista delen på pallkragen och sen på med ogräsplast modell grövre. Den ska nu ligga i träda till nästa år eller plantera perenna ätliga saker till hösten. Nu är det bara en pallkrage kvar som ska åtgärdas, den med allåkerbär, sveriges största ogräs näst efter kvickroten. Den, allåkerbären alltså, kommer överallt nu efter tre år. I kragen, utanför kragen, hos jordgubbarna, i trädakragen, i inglasningen och under grillen. Roundup är bra ibland...

Platterna jag fick med mig hem idag räcker runt astillbebänken jag har så det ska jag också fixa en lämpligt varm dag.

Gubben har slitit med hönshuset idag så nu slipper hönsapönsorna pannlampor till hösten.  Värpredet är också färdigt, ska bara hängas på plats, sittpinne ska också upp. Dock är mina hönsapönsor av det trögare slaget och vill inte sitta på pinne på natten, de ligger i en hög under i stället. Nu är det lag på sittpinne i hönshus så det är bara sätta upp ändå, trots tröga hönsisar.

Av Ingela - 15 juli 2010 20:47

   

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards