CrossCreekRapids

Alla inlägg under april 2009

Av Ingela - 25 april 2009 22:45

Microsaccus grifithiin har slagit ut sina två blommor. Den är inte lätt att fota då blommorna bara är några millimeter stora. Det är fler knoppar på gång.


Haraella retrocalla blommar också. Förrut hette den Haraella odorata.

 

Av Ingela - 25 april 2009 22:38

När jag laddade upp bilder idag såg jag att jag missat sätta in lite bilder. För ett tag sedan hade vi jordens snöstorm här. Såg knappt 10 meter framåt.


Gummans foppatofflor har jag också lyckats fota på fötterna :) Hon använder dom en del inne just nu...


Då går vi till det nya, utan foton tyvärr...

Det har varit varmt idag, 15 grader. Vi har varit ute i solen hela dagen. Grillade lunch ute, gjort små rännilar i smältvattnet, kikat på älven, försökt fota sädesärlorna som har kommit. De vill helst inte vara med på bild upptäckte jag. Jag har burit ner mina pelargoner i kuvösen så i morgon ska de få lite ny jord och en mordhotning om komposten om de inte börjar växa.


Inte mycket till dag men vi har mått skönt :)

Av Ingela - 25 april 2009 22:38

Av Ingela - 25 april 2009 20:12

Vi har tingat en liten kisse :) Hämtas i Juni lagom till sommarlovet.

Namnförslag mottages gärna :)

Av Ingela - 24 april 2009 22:17

Efter ett antal timmar på google, kollat, tittat och spanat efter äggkläckningsmaskin ger jag upp. Det är inte meningen vi ska ha höns, så är det bara. Jag betalar helt enkelt inte 2000:- för att använda den en gång, sen fixar väl hönorna det om jag vill ha kycklingar. Undra varför det inte finns begagnade?


Hittade en kisseunge sent igår på blocket, skickade ett mail på grund av den sena timman. Har inte fått något svar och annonsen är borta. Det var den katten. Kändes inte rätt att ringa mitt i nassa... och då får jag nog skylla mig själv, eller?


I helgen blir det några få knop, ska deklarera och sätta mina vårblommor som fortfarande inte har fått se nya jord och större krukor. *Skäms på mig*. Sen blir det nog bara fixa skåpet och se på växande knoppar. :) 


Nu ska jag se klart filmen med Gubben.

Av Ingela - 23 april 2009 21:39

Mina hönor jag då vill ha verkar då inte finnas alls. Avelsägg att lägga i kläckmaskin finns det däremot gott om och de kan skickas med frakt/post. Fick då en briljant idé, jag köper en kläckmaskin, de kan väl ändå inte vara så dyra. Jo, tjena, 2000 kronor senare och jag har den enklaste av dom enklaste utan finesser alls. Skulle inte tro det. Kollade in alla annonssidor, inte ett vettigt pris någonstans, de var dyrare än plastlådan för 2000kr. Visst kan man bygga en egen men köper man in ett gäng ägg vill man gärna att det ska funka också. Vi ha kycklingar och inte frukost....


I natt har jag faktiskt fått sova bättre men fick ett litet dilerum när Gubben kom hem och gjorde nattmacka i micron. Jag hade tidigare under kvällen gjort micropoppkorn och när jag hörde pipet så satte jag mig rakt upp i sängen och tänkte; "Stängde inte jag av micron?" Vilken nöt man kan vara i nattmössans värld. Micron stänger väl för sjutton av sig själv!? 


Jag tror jag funderar för mycket just nu, det är allt mellan kycklingar, hönshus, rastgård, gammal hund, kattunge och sköldlöss i skåpet. Jobbet däremot lämnar jag på jobbet. Här hemma kan jag inte hjälpa mina elever...

Undra när man ska lära sig att ta en sak i taget och att varje sak har sin tid. 


Nog om mina fladdrande tankar, nu ska jag hoppa lite här och lite där för att sova gott i natt :)

Av Ingela - 22 april 2009 19:45

Denna natt har inte varit av denna värld. Jag vaknade kl 03.00 och trodde jag hade försovit mig. Sen vaknade jag 04.00 och hade samma känsla. När jag sen vaknade vid 05.00 gav jag upp. Stängde av väckaren och klev upp. Jag hatar såna här nätter, blir mossig av dom. Ikväll blir en tidig kväll och förhoppningsvis ska jag sova hela natten utan "försovningskänsla".


Nu ska jag anfalla gräsmattan i köket sen ska jag hoppa i duschen och sen lådan. Mer än så blir det sjutton inte i kväll.

Ha de gött...

Av Ingela - 22 april 2009 19:44

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards