CrossCreekRapids

Alla inlägg under april 2009

Av Ingela - 11 april 2009 15:31

Snart kommer gästerna, maten är nästan klar, Gumman har sitt värsta pillil och jag borde duka, duscha och plocka bort lite.


Ha en trevlig påskafton!

Av Ingela - 10 april 2009 19:47

Här har vi den lilla jag köpte som nu är i skåpet.

Blomman ser ut så här.


Den andra:

Blomman ser ut så här.

Av Ingela - 10 april 2009 19:33

Här är det ingen vårkänsla alls, halva dagen har det toksnöat och våran värld ser just nu ut så här:

Min syrenbuske som är ca 1.70 hög kommer att tina fram i Juli någon gång...

Nu har vi inte så mycket snö, det är uppskottat en hög precis på busken. Elskåpet är annars en mycket bra snömätare...


Jag har försökt fögylla påsken med lite tulpaner. Tänkte få lite vårkänsla.

Ute i kuvösen har jag ställt påskliljan jag fick av Susanne (supermamman)

Där står den och strålar som solen som saknats idag...


Nu ska jag fortsätta...

Av Ingela - 9 april 2009 22:53

Sista arbetsdagen idag, nu har jag påsklov i lite över en vecka. Så skönt det ska bli, sova, leka, mysa och göra lite nyttigt. Hade tänkt försöka hinna börja med vårstädningen. Fönstrena däremot får vänta tills det blir varmare ute och mindre snö.


Det blir ingen blåkulla för mig i år, jag blev för lat. Vi kommer att vara hemma och mysa med la familia. Fast vi har inget spikat heller så det kan bli vad som helst innan helgen är över. Det är skönt att vara öppen för förslag.


Igår kom det två nya orkidéer, en till skåpet och en till min cattleyasamling. Jag har alltså börjat med samlingar i samlingen... Ska fota dem i morgon och lägga ut.


Nu ska jag mysa ihop mig i sängen och lyssna lite på talboken, kan varmt rekomendera Liza Marklunds böcker. Jag tycker de är helt underbara. Lyssnar på sista(?) nu "En plats i solen". 

Kör försiktigt på era kvastar och ha en bra påsk!



Av Ingela - 9 april 2009 06:02

Var för trött igår för att sova på memorykudden så jag tog den vanliga och oj vad jag har sovit gott, vaknade faktiskt före klockan. Ska fundera idag om jag ska fortsätta kämpa med memorykudden...


Jag har varit "lat" på jobbet (fast det krävdes mycket tänk och tack M för tipset) Vi har gjort för lite i veckan för att kunna ha ett eget prov så de ska få göra ett eget utifrån djurtemat förra veckan. Varje elev ska få skriva ner fem frågor om djuret. En annan elev ska få läsa på om det djuret och sen skriva svaren på dessa 5 frågor. Den som skrev frågorna ska sen få rätta det. Själv tänka på meningsuppbyggnad, rättstavning osv. Kan bli en utmaning... men likaväl en flopp. Får se vad det blir.


Nu ska jag göra mig klar för att åka, ska lyssna talbok på vägen. Den är grymt bra just nu så jag vill egentligen inte lämna bilen. Får köra toksakta ;)

Av Ingela - 8 april 2009 21:51

Sov då på min nya memorykudde i natt. Har sovit jättetungt och vaknade med en dundrade huvudvärk. Så pass mycket att jag funderade på stanna hemma men tog två tabletter och åkte i alla fall. Kände mig mossig i huvudet på förmiddagen men det gick över sen.

Just nu känns det som att det skulle vara värt att sova på den vanliga i natt men samtidigt vet jag att denna typ av kudde kräver några invänjningsnätter. Just nu väljer jag mellan pest och kolera... 

Jag känner att nacke och axlar slappnar av med denna kudde men sova så här tungt och vakna med skallebang är inte direkt kul heller. Får se hur jag gör.


I morgon är sista dagen för påsklovet, det ska bli så skönt med lov. Det är behövligt. Oj vad jag och Gumman ska mysa.


Nu ska jag görs ett sista ryck före lådan.

Hade gött.

Av Ingela - 7 april 2009 19:52

Mitt lilla byta-kudde-projekt gick sådär. Jag tog kudden med memoryskum då jag gick och la mig igår kväll. Visst känner jag att nacken och axlarna slappnar av men det var som att sova på en sandpåse. Jag vaknade även varje gång jag vände på mig då kudden var hård på det nya stället. Sen då den blivit varm och mjuk var det inga problem. Jag gav upp kl 02.30, sova korta stunder är inte alls min melodi och tog den andra nya kudden. Sov som en prinsessa fram till väckaren ringde 04.30 Utsövd? Knappast... men jag ska inte ge upp dyrkudden än, tror man måste vänja sig. Nacken är då bättre idag.


På jobbet blev det inte mycket gjort för eleverna. Första lektionen om varför vi firar påsk, oj vad jag fick läsa på. Andra lektionen hade vi med några svenska elever som intervjuade mina om deras kultur. Sen bar det iväg på konsert och sen slutade eleverna. För mig blev det efterarbete och möte. Kom hem strax efter 18... 


Nu blir det dö i soffan och vila ögonen på något där man inte behöver tänka, blir en tidig kväll i lådan hade jag tänkt.

Av Ingela - 6 april 2009 20:10

Min nacke har totalhavererat och jag misstänker att det är min kudde som är boven. Jag har varit in till stan idag och köpt nya kuddar till hela familjen. Köpte även en kudde med memoryskum som jag ska testa. Hoppas den fugerar, den var dyyyr. Annars blir det en ny vanlig.

Försökte även hitta en ny tvättunna men hittade ingen som föll mig i smaken. Ska ta någon dag efter jobbet eller på lovet och kolla i Skellefteå.

Gumman behöver även nya tröjor men utbudet var skralt i Piteå, blir kolla Skellefteå.

Nu ska jag lasta ur bilen, bära in ved, ställa i ordning för i morgon, ta en dusch och sen dö i soffan 15 sekunder innan jag ska sova.


Hade bra

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards