CrossCreekRapids

Alla inlägg den 2 augusti 2009

Av Ingela - 2 augusti 2009 21:10

Här har det varit folk sedan klockan 10.30 idag då jag hade mitt 30-årskalas. Närmast sörjande var bjudna, ville inte ha något stort. Gubben hade dock ansträngt sig, han hade gjort en liten skattjakt åt mig, på fyrhjulingen... Hmm, jag blev både anfallen av pissmyror, knott och mygg. Började med att jag fick en lapp där det stog att nästa ledtråd fanns i grillstadens vedlår, inte så svårt. Därifrån skulle jag till skiftesgränsen vid älven, detta innebar över två krondiken (utan hjuling) och ett x antal myror på backen. Hämta lappen, tillbaka och rensa benen från myror (fick bara ha foppatofflor, tack för den) Den blev enkel, nästa lapp var uppe i farbror E;s stuga. Sen bar det av in i skogen, nästa lapp var nämligen en bit in på skiftet vid en avfart. Dit tar man sig enkelt med hjulingen, hittade lappen, skulle lämna tröjan där av någon jävla anledning (massor med mygg och knott) och därifrån skulle jag över bäcken. Lämnade hjulingen då jag inte tordes köra över (har inte lärt mig vinchen än) och bäcken såg rätt torr ut men nästa steg så sjönk jag ner nästan hela vägen till knät, jippi, tjafs, klaft, över bäcken och hittade lappen. På den står det "Seriöst... trodde du verkligen att du skulle hitta presenten mitt i skogen? He dig tillbaka till R:s stuga och kolla i svarta bagen i sovrummet." Mutter och morr men samtidigt ett gott skratt. Åkte tillbaka och hittade paketet. Nästa gapflabb, en vanlig kamera för film, inköpt på Öjebyns Repris för 10:-. Hittade en till liten lapp som sa att jag skulle kolla i svarta bokhyllan i vardagsrummet. Mamma, H, Gubben, P, syster och J hade samlat ihop till en systemkamera till mig :) Gjorde inte alls ont.

Efter min lilla utflykt blev det lite lättare paket ;) fick en jättefin halskjedja med hjärta av mina bröder och deras familjer. Andra kom med pengar och presentkort så här ska handlas :) Tack snälla alla för presenterna :)

Efter att alla hade farit så dog vi alla tre i soffan, Gumman ville ha välling 18.30 och det fick hon. Det är dagis i morgon då jag ska jobba. 


Nu ska jag gå poppa popcorn och sätta mig med kvällslektyren; instruktionsboken till kameran.

Av Ingela - 2 augusti 2009 21:07

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards