CrossCreekRapids

Alla inlägg den 23 augusti 2009

Av Ingela - 23 augusti 2009 23:00

Idag har vi haft middagsfrämmande, min moster I, R och deras dotter C var hit. Vi käkade surströmming, gotteligottgott :) Gumman drog i sig en file med lite potatis och tomat och sen var hon mätt. Helt otroligt att hon äter surisar. Jag åt alldeles för mycket och är fortfarande mätt. Sen hade Gubben gjort en efterrätt och det gjorde inte saken bättre, paltkoma är inte vanligt efter surströmming... Helt fel maträtt för komaliknande tillstånd.


Idag har också hönsen (läs ungdomarna) fått flytta ihop till en grupp. Dvärgkochinerna är så jäkla små jämfört med Brahmorna jag har. De kan kuta mellan benen på dem utan att ducka! Ser förjäkla kul ut. (Ni får ursäkta mitt språk) Än så länge verkar det gå bra men ska åka och inhandla lite tjära i förebyggande syfte. Det är läkande samtidigt som höns INTE tycker om smaken på det så blir någon hackad smetar man på lite tjära och problemet är löst. Hackaren rör inte hackkycklingen igen. 


Nu ska jag ut och stänga för orkidéerna, det verkar bli en kall natt igen. Burr, tur Gubben är klar med vedspisen så man kan elda lite lätt.

Av Ingela - 23 augusti 2009 21:22

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards