CrossCreekRapids

Alla inlägg den 7 augusti 2009

Av Ingela - 7 augusti 2009 21:57

Av Ingela - 7 augusti 2009 21:24

Idag kom det ett litet gäng till med orkidéer från Grekland :)

Det är:

Tolumnia variegata

 


Tolumnia guianensis


Cattleya acklandiae

 

Cattleya guttata var. Aurea

(Bilden är på en tigrina men enda skillnaden är att guttata har lite mindre fläckar.)

 


Cattleya schilleriana

 


Cattleya pedra dagávea x kerschoveana

(Garanterat felskrivet...)

 


I och med denna laddning hade jag lilla julafton idag :)



Av Ingela - 7 augusti 2009 05:22

Sista dagen för veckan på jobbet. Hade tänkt vi skulle se en svensk film och då man jämt är ute i sista minuten så får man leta igenom filmhyllan hemma. Sa till S, min kollega, att det är nog inga problem med en svenska film. Jag har massor hemma i hyllan. Tjena, de hade bara en svensk titel som så fint var översatt från engelska. Det är ganska uppenbart att jag måste kika ikapp lite filmer och kanske börja engagera mig lite på filmfronten. Det är inte huvudsysselsättningen idag.

Hittade några filmer, en massa tecknade som finns på svenska. Björnbröder, ICE age osv. Ja kategorin förstår ni... Jag hoppas den svenska versionen finns med, inte alls säkert.

Nu ska jag pimpla kaffe så jag vaknar ordentligt någon gång, ögonlocken känns mer som sementsuggor.


Ha en bra dag.

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards