CrossCreekRapids

Alla inlägg den 4 augusti 2009

Av Ingela - 4 augusti 2009 20:36

Av Ingela - 4 augusti 2009 05:16

Jag trodde jag hade vuxit klart men icket. Har jordens tandvärk i en visdomstand eller två som är på väg upp. Kan inte gapa eller tugga ordentligt. Varför i allsin dag kallas de visdomtänder egentligen? Blir då inte visare bara för att de kommer upp i alla fall, snarare dummare då man inte orkar tänka ordentligt. Jag hatar tandvärk och jag hatar tandläkare men det är nog bara krypa till korset då de vuxit klart för denna gång (har hållit på såhär i snart tio år) och åka för att dra ut eländet. Bättre slita ut och ha ont i två dagar än att gå såhär periodvis år efter år.

Visdom? Tjena!


Jobbade min första dag igår, det kändes att det var ett tag sen jag hade elever, hjärnan går ner på sparlåga. Kom fram en elev och började fråga mig en massa, hörde att det inte var svenska, tittade på denne och tänkte för mig själv men vad sjutton pratar människan för språk? Det var engelska! Jag kände mig som ett äkta spån...  Efter en brutal landning i språkets värld så gick det ändå rätt hyffsat i slutändan. 


Nu blir det "göra djuren" för att sen "göra dottern" och åka på dagis och jobb. 

Ha en bra (visdoms)dag.

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards