CrossCreekRapids

Alla inlägg den 16 oktober 2008

Av Ingela - 16 oktober 2008 20:25

Lite info finns här.

Oj vad jag skulle vilja ha... men vad göra med denna när man har barn, hund och kör efter grusväg? 

Av Ingela - 16 oktober 2008 19:40

 Valfri utmaning från Poppe


10. favoriter:
Färg:
Grön tror jag

Mat: Surströmming

Band: Nightwish

Film: Oj, Pretty Woman kan jag se hur många gånger som helst...

Bok: Lisa Marklunds böcker

Sport: Hästhoppning

Årstid:  Vinter
Veckodag: Fredag

Glassmak: Gammeldags vanilj

Tid på dygnet: Morgon



9. för tillfället:
Humör: Glad
Smak: Smak?? Har ätit shoklad så det smakar det :)

Kläder: Jeans och svart tröja

Bakgrund: På datorn eller??

Nagellack: Använder inte nagellack.

Tid: 19:55
Omgivning: Vardagsrummet; tv, soffa, blommor, fotölj, odlingsskåp...
Irritationsobjekt: Allt skrot som ligger här runt...
Tankar: "Måste städa"



8. första: (första alltså...inte nu)
Bästa vän:
Magnus W
Screen name:Oj, det minns jag inte.

Husdjur: En kanin, minns ej namnet. Säkert plutten eller något sånt.
Piercing: I öronen.
Förälskelse: Hmmm...
Musik: Måste ha varit lilli o sussie

Bil: En vinröd volvo 242 från när jesus i gick i kortbyxor

Kyss: Men herre gud, jag har akut minnesförlust...


7. senaste:
Cigarett: Efter maten
Mat: Moussaka på potatis som Gubben gjort
Dryck: Mjölk

Biltur: Hämtade Gumman på dagis idag
Kyss: När Gubben kom hem från jobbet
Spelad låt: Nått på p3...
TV-program: Miami INC



6. har du någonsin:
Dejtat någon av dina bästa vänner: Jepp, vi är gifta idag :)
Brutit mot lagen: Kör för fort ibland, vem gör inte det?

Blivit arresterad: Nej
Badat naken: Jepp
Varit med på TV: Nej, vill nog inte heller
Kysst någon du inte känner: öhh, tror inte det, har varit snål om dem :)



5. nej tack:
Kläder: Använder det mesta faktiskt... ska vara skönt
Mat: risgrynsgröt

Musik: Håkan Hellström, får frossa då jag hör han sjunga
Dryck: vin

Tv-program: "sändningsuppehåll" med TV-shop



4. saker:
Du gjorde igår kväll: eldade, såg tv och bloggade
Du kan höra just nu: tv:n och Gumman som pratar med Nalle
Du inte kan leva utan: familjen

Du gör när du har tråkigt: löser korsord



3. personer:
Du skulle göra allt för: Göra allt, lät drastiskt men jag skulle göra mycket för familjen.
Du tycker om: Finns många jag tycker om.
Du inte gillar: Hmm...



2. val:
Kaffe eller te: kaffe på fm och te på kvällen

Vår eller höst: höst


1. önskan: ett jobb


ja, då kom vi till vem ska jag skicka detta vidare till?

Ni som känner att ni ids göra den :)

Av Ingela - 16 oktober 2008 11:34

Var ju som ni vet och anmälde mig arbetslös i början av oktober. Jag har sedan dess inte sett skymten av varken kassakort eller anmälan till A-kassan för att få stämpla. Sagt och gjort så ringer jag till A-kassan nu på morgonen och de har inte fått in några som helst indikationer på att jag har varit och anmält mig arbetslös. Nu ska man alltså både söka jobb på heltid OCH hålla koll på att AF trycker på rätt knappar. Idag ska man varken vara sjuk eller arbetslös, ja arbetssökande som det så fint kallas.

Ett surt mail är då skickat till min handläggare på AF. Vad tror de man lever på? Gräs och vatten eller? Ska nog komvertera om till hund tror jag... eller katt. Så skönt och ligga sova i en soffa framför brasan en hel dag då man inte ids gå ut. Ingen som gnäller över det.

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards