CrossCreekRapids

Alla inlägg den 28 oktober 2008

Av Ingela - 28 oktober 2008 20:07

Den här dagen känns som en smärre katastrof, först hade muttrarna på däcken rostat fast, bilen blir sjuk, bilen dör och nu har pälsbollen spytt på mattan i farstun... Jippi...

Jaha vad händer här näst då? Tror jag ska gå sova då kan det inte gå sönder mer saker, tror jag... eller kan det?

Borde tvätta en maskin och torka en i tumlaren som jag tvättade i morse men vet inte om jag törs, då exploderar väl toaletten...

Nu ska jag gå göra te, får se om jag har vattenkokaren kvar sen, säger väl upp sig den också.

Har det likaså börjat har det svårt att sluta. 

Av Ingela - 28 oktober 2008 15:43

Packade då in allt i skitbilen för att åka till Byske och handla. Hann inte långt, till grannen, sen fick den kikhosta och varvräknaren slog i vild förtvivlan sen dog den. Ringde Gubben och svor sen hostade vi oss hem, helt otroligt att den "funkade" hem.

Nu är jag utan bil, suck, såna här gånger undrar jag varför i helvete vi skulle bosätta oss långt ute i skogen utan lokaltrafik och än mindre en affär på gångavstånd.

Mamma fick rycka ut och handlar åt oss sen kommer hon hit och käkar middag här. Stackars mamma, vad hon får stå ut...


Av Ingela - 28 oktober 2008 14:25

Nu då jag kämtade Gumman på dagis levde bilen sitt eget liv. I varje potthål så gick varvräknaren ner i botten och upp igen. Det var inget som märktes på bilen utan mest på varvräknaren. Dags för operation Renault i helgen då. Vad felet ska vara denna gång? Tycker den är allmänt lustig då en sak verkar vara trasig men egentligen är det något helt annat som är trasigt.


Har då idag bytt till vinterdäck och det var ett rent helvete. Skitig bil och allt var fastrostat. Mutterdragaren till kompressorn orkade inte ens dra lös vissa muttrar så det blev handkraft och våld. Skitbil. Om jag hotar med skroten så kanske den lagar sig själv.


Nu ska jag nog hosta (bilen alltså inte jag) mig ner till Byske och handla lite, ekar fint i skafferi och kyl just nu. Passar på att käka middag hos mamma om hon är hemma.


Ha en bra eftermiddag/kväll

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards