CrossCreekRapids

Alla inlägg den 29 oktober 2008

Av Ingela - 29 oktober 2008 20:39

Mätaren visade minus 9 då vi klev upp i morse och solen sken från nästan klarblå himmel. Vi käkade frukost och gick ut, inte spilla bort en sån här dag.

Kikade på min pensé och den gnetar på än.

Det roliga är att så fort solen värmer upp den så rätar den på sig, ett litet mirakel är den.

Isen har börjat lägga sig på älven, det är vackert då det blir klar is. Önskar den hann bli så tjock att det gick åka skridskor innan snön kommer men det kan man glömma.


Bilen då, jo Gubben pillade, rotade, skruvade och testade idag. Han kom fram till att det nog är relät till bränslepumpen som lagt av. Klarar tomgång men vid belasning säger den upp sig. Jag visste då inte ens om att bränslepumpen har ett relä, trodde det bara fanns till lyset på aset. Varje dag lär man sig något nytt. Blev inte så dyrt, 50:- på mekonomen kostar den men blir inte köpa nytt förrän på fredag då vi åker till skellefteå.


Inne har min gula Phalaenopsishybrid slagit ut med sin första blomma. Den kommer med en stängel till.


Nu ska jag göra kvällste och mysa ner mig i soffan, se Grays anatomy och elda.


Ha en bra kväll

Av Ingela - 29 oktober 2008 20:38

Av Ingela - 29 oktober 2008 08:17

Igår var ju då ingen bra dag för mig, idag blir det förhoppningsvis bättre. När gubben klivit upp ska vi kolla in bilen för att hitta felet om varför han dör. Min bror G tyckte jag skulle tanka bilen! Enligt mätaren så har jag kvarts tank kvar... men som han sa, tankmätare kan gå sönder. Är det tomt i tanken så är det skäms på mig! När ska jag lära mig att köra efter trippmätaren och inte tankmätaren? Förmodligen nu om det är slut soppa i den... skulle vara smidigt om det är slut soppa...

Annars blir det nog mest plocka här inne, någon (jag skyller på tomten) har lämnat ett tjog med saker efter sig. Ser ut som en krigszon.

Nu frukost, varm choklad med hembakad ostmacka. Kanske det blir tända ljus också. Börjar vara dags för det. 

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards