CrossCreekRapids

Alla inlägg den 26 oktober 2008

Av Ingela - 26 oktober 2008 21:13

Idag har det varit segt, väldigt segt. Vet inte om det beror på nattens vedermödor eller om det är det där timman som gör det.

Efter frukost skickade jag Gubben och P att handla så vi kunde göra palt till midagg medan jag och Gumman gick ner till mamma och H för att pimpla kaffe. K kom och vinkade hej då, hon åker i morgon bitti och återkommer i Maj. Långt dit, jag tycker om hennes norrlandsbesök.


Annars har det vettiga stannat med att jag tvättat lite och plockat bort det jag dragit fram i garaget förutom palten då som jag tycker tar en evighet att göra. Skala, hacka, mala, röra och vänta. Det är booring men jag är då inte heller någon fantast av att stå i köket...


Nu ska jag göra mig klar för att hoppa i lådan, massor trött...


Hare bra

Av Ingela - 26 oktober 2008 09:13

Strömmen for någon gång i natt. Vi vaknade vid 2-snåret av att sängen vibrerade. Vår pälsboll som är extremt mörkrädd var halvvägs upp i sängen och vibrerade så tänderna skallrade på henne. Sovrummet låg i ett kompakt mörker, vi hade inte ens ledljus där inne. Blev mutter och morr åt hunden och fick hon att lägga sig nedanför sängen. Hon får egentligen inte alls vara i sovrummet men en utjagning funkar inte då hon lika snabbt är tillbaka. Somnade om och vaknade igen vid 4:a av pälsbollen igen som då denna gång lyckades väcka Gumman också. SUCK. Blev ett jättevrål hos henne då mörkret fortfarande var lika kompakt. Det var bara ner och hämta en ficklampa som sen fick stå på ett bord i sovrummet. Hund och Gumma blev då lugna och somnade om, hunden fortfarande i sovrummet. Lite mindre roligt för oss då ficklampan inte alls har samma mjuka sken som Gummans nattlampa.


Just nu känns det som att jag har vakat i natt, inte alls pigg och känner mig hyffsat mosig. Hoppas på en bättre natt i natt.

Nu ska jag ta tag i tvätten, igen och skicka P att handla. Ska göra Palt till middag och saknar lite saker.


Ha en bra dag.

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards