CrossCreekRapids

Alla inlägg under maj 2009

Av Ingela - 13 maj 2009 05:32

Inlägg alltså. Jobbardagen var grymt lång men inte seg. Jag fick sex nya elever i min klass. Det fick nog en liten shock då jag drog igång undervisningen. Dock flöt dagen på riktigt bra, fick göra lite akuta omplaneringar men det funkade.


Kom hem efter sex på kvällen, hade sett fram emot middagen bestående av blöta och fläsklägg. Gubben var lite seg att sätta på fläsklägget så det blev bara blöta. Blev besviken då jag sett fram emot detta hela dagen, jag älskar fläsklägg.  Vi kommer att äta fläsklägget idag och önskar det vore middag redan. 


Jag var ut och fotade lite i måndags så bilder kommer, lite seg att lägga in dem i datorn bara. Håll ut!

Nu ska jag bli klar för jobbet...

Av Ingela - 11 maj 2009 05:35

Gårdagen var lite stressig på morgonen. Det hela började med att vi försov oss en aning sen fick Gubben någon typ av ryggskott och vi skulle iväg på konfirmation. Jippi. Vi hann nästan i tid, när kyrkklockorna ringde kutade vi uppför kyrkbacken. De var snälla att vänta in oss innan de gick in. Skulle ha varit grymt pinsamt om vi gått bakom konfrimanderna. Hemska tanke...

Efter mässan blev det tårta och gofika hos Susanne och broder. Både jag och Gubben rullade ut och hemåt sen. Blev salt middag för att kompensera upp det söta. :)

Idag blir det jobba, ska ha utvecklingssamtal med eleverna. Usch vad jag har slitit mina grå för att få till lite om dem innan idag.


I veckan hade jag tänkt börja med pallkragarna, alla jordgubbsplantor ska grävas bort för att ersättas av nya fina plantor. Jorden ska även få lite nytt och fräscht i sig. Pallgrage nr 2 ska också grävas om och få ny jord sen ska jag nog sätta grönsaksfröerna, ska göra ett lock av täckväv så de kommer igång fortare. Det är lite tidigt än egentligen, brukar plantera i slutet på Maj men ska göra ett försök med locket. Funkar det inte så sätter jag om i slutet på Maj som vanligt. 


Nu ska jag agera innan Gumman ska väckas. Ha en bra dag.

Av Ingela - 9 maj 2009 15:42

Plockade ut allt i skåpet, det var en del.

Hela orkidéstaben.

Min köttätare fick lämna krukorna och flytta ner på golvet i skåpet. Jag har även satt en köttätare på en barkbit, får se om det fungerar. Två orkidéer som var i kruka fick även bli monterade. 

När det hela var klart blev det så här:

Skålen som foggern är i är inte vacker och stör intrycket tycker jag, måste gnugga geniknölarna och komma på något som är bättre. Mossa ska även in på golvet för att få ett lummigare intryck. Det blir när jag ids gå ut i skogen och hämta...

Av Ingela - 9 maj 2009 10:34

Här har vi skitväder, mulet och regnet hänger i molnen. Bara en tidsfråga innan det börjar. Mamma och H är i Spanien, inte alls avis på dom.

Idag hade jag tänkt att vi skulle åka och titta på lilla kisse men Gubben verkade inte idas åka så vi får se vad som blir. Har en massa annat att göra så sysslolös är jag inte. Gumman har en odjuratdag verkar det som och allt är "vill inte" som jag säger. Suck.


Nu ska jag gå och dyka i skåpet, kanske det kan bli lite ordning där idag.

Av Ingela - 7 maj 2009 17:49

Varför tar alltid dippen slut före chipsen? Det är grymt irriterande, måste köpa två dippar och då får jag kvar dipp istället... Hur man än gör går det aldrig jämt upp. Antingen chipsslattar kvar i skafferiet som tar plats eller dippslattar som bara häckar i kylen för att det är för lite kvar att ha i maten.

Undra om det är lite av en försäljningsstategi; "Om vi gör dippen för liten för chipsen måste ju kunden köpa två och då säljer vi mera". Dom är ju inte dumma.

Av Ingela - 6 maj 2009 22:00

Mina orkidéer från Tyskland som jag sambeställde med två andra.

Den första är denna, Psygmorchis pusilla.

Blomman hittar du här.

Den andra lilla juvelen är denna, Prosthechea vitellina:

Den blomman hittar du här.

Sista men inte den minsta i min samling är denna, Leptotes bicolor:

Blomman i bättre bild:


Av Ingela - 6 maj 2009 21:59

Av Ingela - 6 maj 2009 06:26

Det har regnat sen igår kväll, tvätten jag hängde ut på tork är nu blötare än då jag hängde upp den. Blir tumlaren ikväll.


Gumman ska på dagis idag, hostan är nästan helt borta likaså hesheten och jag ska nu iväg på jobbet. Ska hämta orkidéer efter jobbet, en sambeställning från Tyskland. Sen har vi juntan i kväll. Fortsätter med mössan... snart är den klar. Hinner inte virka så mycket på kvällarna, massor annat som ska fixas.


Nu ska jag ta min skruttbil och åka!

Ha en bra dag

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards