CrossCreekRapids

Alla inlägg under augusti 2009

Av Ingela - 15 augusti 2009 22:21

Av Ingela - 14 augusti 2009 09:56

Igår var sista dagen på jobbet men innan jag gick så fick jag två dagar till, en i slutet på augusti och en i september. P ska vara ledig så jag rycker in, trevligt.


Idag blir det en sväng in till stan, ska handla och kika på färg till Gummans rum. Nu har hon börjat klättra ut ur spjälsängen (som ändå är för liten) så en stor säng ska in till henne. Ska även in på Jysk och köpa sängkläder till henne. Täcke och kudde för stor säng har hon redan. Har hittat i princip allt till hennes rum i gömmorna här. En byrå skulle också ha behövts men jag ska leta lite till så kanske jag hittar en :)

Gubben ska börja förbereda för stöttning av bron idag och sen blir det gjort någon dag under helgen. Får se om någon ska bada i år. 


Nu ska jag göra mig klar, sitter i nattsärken ännu trots att jag varit vaken sen halv åtta.


Av Ingela - 12 augusti 2009 21:29

men en massa regn i omgångar. Det gör inte så mycket då jag jobbar. Dåligt väder betyder elever som vill sitta inne men idag helst inte göra något ändå. Det var sista lektionerna idag, i morgon ska vi se film och fika så det kändes nog lite trögt för dom. Sen är det bara plocka ihop på jobbet en gång till och vara ledig fram till skolstart. Insåg idag att min kalender tagit slut så det var bara gå köpa ny men det var sjutton inte lätt. Finns en miljon alternativ. En lärarkalender uteslöt jag ganska fort då jag inte ska (vad jag då vet) jobba som lärare denna termin. Sen var det bara fundera, en dag per uppslag eller en vecka, längstgående dagar eller tvärsöver, med eller utan heltimmar... Ja listan kan göras lång. Efter mycket velande tog jag bara en och gick, blev nöjd ändå...

Middagen åt vi hos mamma idag, varken jag eller gubben hade någon idé om mat, total idétorka. Inte ens gumman hade hamburgare på menyn. Hos mamma blev det kryddjärpar, gott när någon annat lagat det.


Ni som undrar var jag lägger upp mina bilder då de inte kommer hit, de hamnar på mostphotos skriv in Laeila i sökfunktionen och välj "gå till profil" där har ni mina bilder. Trycker ni på bilderna så kommer det upp massor med andra bilder som jag inte tagit så peka bara på bilderna så kommer en förstoring. Ja, ni ser... Ett försök till att kanske tjäna någon krona på det man fotar. Tror inte jag lyckat men hoppas kan man göra ;)


Nu ska jag glo burk innan lådan.


Av Ingela - 10 augusti 2009 20:07

Jag är inte mycket för värmen som har varit, det blir för varmt och jag sitter mest i skuggan och ojjar mig. Idag har tempen varit på normal nivå och man har orkat göra något. Fast det har inte varit så många knop sen jag kom hem, bjöd mamma på middag. Stuvade makaroner med stekt fläsk blev det, väldigt kulinariskt :S


Mina bilder jag sätter ut kommer att minska nu, sätter in bilder på en annan sida också och jag vill inte lägga ut samma på bägge ställena. Försöker fördela lite. Hoppas ni överlever ändå.


Nu ska jag ut och göra kycklingarna sen hoppa duschen så det bara är inta lådan sen då CSI är slut.

Av Ingela - 9 augusti 2009 14:35

Vi har +30 i skuggan just nu, varmt, klibbigt och äckligt. Jag lider... (äkta norrlänning?) Gumman är minst bekymrad, tar av sig allt och fortsätter leka, att hon orkar. Jag själv går mest runt med vattenslangen till mina orkidésamligar ute och duschar med jämna mellanrum. I skåpet är det för varmt också så där sprayas det nästan varje timma med kallvatten för att få ner tempen.

P har nyss anlänt så nu blir det nog ryggläge i älven, grunt och stenigt men svalt och vi slipper åka till stranden. Har visserligen ac i nya bilen men kändes jobbigt ändå... 

Av Ingela - 8 augusti 2009 22:39

Av Ingela - 8 augusti 2009 22:30

Eller ja, bättre begagnad men ny för mig :) En Ford Mondeo (skratta eller gråta?)

Det blev ett nerbyte i årsmodell då detta är en 97:a men den var fan så mycket skönare att köra och hel! Det är en kvinna i 60årsåldern som har ägt den sen ny och gjort varenda service på verkstad dvs full servicebok. Det syns knappt att den är använd.

Så istället för en resa till Umeå och gå på Nolia blev det Luleå och köpa bil. Pengar rullade vilket som... Tror detta var en bättre affär då jag verkligen behöver en bil.


Nu ska jag dö i soffan med chips och dipp.

Av Ingela - 7 augusti 2009 21:57

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards