CrossCreekRapids

Alla inlägg under september 2009

Av Ingela - 10 september 2009 22:03

Min Doritaenopsis "Aposya" coreulea blommar på två stänglar. Två blå bollar som står i köket och sprider glädje.

 


Av min orkidévän i Skellefteå fick jag en liten Dendrobium crystallinum. Får se hur jag lyckas med denna, jag och Dendrobium har ett litet kärft förhållande. Jag tycker de är så fina och vill så gärna att de ska blomma men icket. Det händer inget, kan växa lite för syns skull men blomma vill de verkligen inte.

 


Min lilla projektplanta Paphiopedilum callosum var sublaeve har jag nog aldrig visat upp. Den är liten och blomning är nog långt borta men trägen vinner.

 


Snart är det dax att ta in de orkidéer som har varit på sommarkollo och hoppas på att de vill sätta knopp och blomma. C.cristatan och Stanhopea tigrina ska få stå ute ett litet tag till men alla andra ska få komma in i värmen.



Av Ingela - 10 september 2009 22:01

   

Av Ingela - 9 september 2009 23:27

för att skriva något märkvärdigt och sen har det inte hänt så överdrivet mycket.

Syjuntan drog igång idag, det var kul att få ta tag i stickningen igen och åka bort ett par timmar. Har visserligen stickat under sommaren men det har blivit lite.

Nu ska jag inta min sköna säng och hoppas att jag ska sova bättre än igår natt. Låg och snurrade till 03 och när jag äntligen somnade så låg jag och drömde så jag vaknade hela tiden. Gav upp 08.30, hyffsat trött...


Go Natt

Av Ingela - 8 september 2009 08:35

Här var det omgjort, men tror det blev bra... får fixa lite nytt på bloggen i kväll, ska drunkna i böcker strax så jag hinner inte just nu. Ska ta ut kameran på lunchen så jag får lite nya bilder att lägga ut, de är slut.

Tvärförkyld har jag också blivit, tätt i nästan för två men då sitter det bara i näsan också.

Nu ska jag käka frulle och sen läsa!

Ha en bra dag Glad (Dom här vet jag inte om jag ska tycka om...)

Av Ingela - 7 september 2009 07:00

I helgen har det varit lugnt, vi har städat inne en massa. Det behövdes, sen har vi inte gjort många knop. Jag hade tänkt sy nya gardinkappor till köket igår men jag hade slut sytråd så det får vänta tills jag har tagit mig till affären för att köpa ny tråd. Det är så irriterande att inte ha sakerna hemma då andan faller på. Tyget är då kapat och klart så det är bara syningen kvar. 

Idag startar älgjakten och jag är inte med (som vanligt) då jag har alldeles för mycket i skolan och sen passar inte Gubbens jobb, Gummans dagistider med att jag skulle kunne jaga även om jag vill.

På onsdag startar syjuntan igen, ska bli skönt att få en kväll i veckan utan barn och måsten utan bara vara, sticka lite och surra med någon annan än mig själv och hunden. Juntan har varit saknad i sommar.

Nu ska jag göra klart för dagis och plugg.

Ha en bra dag

Av Ingela - 4 september 2009 21:25

Äntligen är det helg, hela veckan har min små stackars grå hjärnceller arbetat för högtryck. Det känns att det var ett bra tag sedan man pluggande.

Idag har jag varit till Luleå på kursintroduktion för Svenska som andraspråk. Det var hyffsat intressant, en kursintro är inte så spännande, det handlar mest om hur mycket vi ska lämna in och vad som ska skrivas.

När jag kom hem blev det laga till lite spagetti och köttfärsås. Gubben hade lovat en dag i veckan att vi skulle äta det men då dom kom hem hade jag gjort Cili con carne. Det blev livat på Gumman, pappa hade ju lovat spagetti! Blev lova spagetti någon annan dag. Blev dock lite dubbellovat då jag sagt åt mamma att vi skulle grilla... det får vi ta på söndag. Det är inte bra att lova saker.


Nu ska jag återgå till filmen!

Av Ingela - 4 september 2009 21:25

Av Ingela - 3 september 2009 19:55

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards