CrossCreekRapids

Alla inlägg under september 2009

Av Ingela - 1 september 2009 21:19

Idag har jag försökt sätta mig in i uppgift 1 i specialpedagogiken. Jag har verkligen försökt få ner något vettigt på ett papper men det går inte, jag vet inte vad jag ska skriva eller hur jag ska skriva det. Eller jo, jag vet vad jag ska skriva men det blir inte bra. Jag tycker inte det blir bra, än. Jag är nog lite ringrostig efter nästan ett och ett halvt års frånvaro från studier men den rosten ska nog försvinna snart hoppas jag.


När Gubben och Gumman kom hem så käkade vi och sen drog vi till skogs. Gubben letade svamp, jag vitmossa och Gumman fann det mesta. Det är ganska kul att gå i skogen med henne och se vad hon kommer ihåg mellan gångerna. Det fastnar massor! Tänk om man hade deras inlärningsnivå, jisses, man hade inte behövt gnugga håret tovigt för att få igång de grå.


Nu ska jag inta sängen och vila de grå så jag förhoppningsvis får ihop något i morgon.

Av Ingela - 1 september 2009 21:18

Av Ingela - 1 september 2009 08:22

Igår var jag in till Skellefteå för att låna en kursbok som ska användas en gång. Åkte på stadbiblioteket, där man tycker det mesta ska finnas men inte denna. Blev skickad till Campus för att kolla på skeribi. Efter mycket letande hittade jag en bok med nästan samma titel och samma författare. Cirka 125 sidor, var inte så farligt men frågade ändå för säkerhets skull, vill inte läsa fel bok. Det var fel bok och efter mycket letande så hittade hon ett x där. Dubbelt så tjock! Attans... Bara sätta igång att läsa, sen ska jag läsa en skönlitterär bok och skriva en "lifestory", jo jag glömde, ska även skriva ner mina förväntningar på kursen. Hmmm, lätt, not. Detta ska hinnas till nästa vecka plus att den andra kursen drar igång på torsdag. Var det så här hektiskt att plugga eller är det jag som är ovan? Det blir nog bättre hoppas jag.

Snart ska Gumman iväg på dagis, sitter och väntar på att hon ska vakna. Sjusovaren. Under tiden ska jag läsa lite...


Ha en bra dag

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards