CrossCreekRapids

Alla inlägg under november 2009

Av Ingela - 9 november 2009 20:28

   

Av Ingela - 8 november 2009 21:17

   

Av Ingela - 7 november 2009 22:45

Vi har kämpat på idag.

Hönsen har minskat i antal, från 21 till 12 och de som inte är kvar hamnade i frysboxen. Lite tungt att sälja tuppar då 70% (har jag för mig det var) av alla kläckta kycklingar är tuppar. Ganska stort överflöd av dem. De som blev kvar flyttade vi över till "fuset" för att kunna isolera hönshuset. Hade det inte varit för att det blir så förbenat kallt i fuset hade de fått bo där jämt, fuset är som gjort för att ha djur i men 12 små dvärgkochiner har inte någon möjlighet alls att lyckas värma upp fuset under vintern. Summa sumarum så blir det billigare att göra som vi gör än att insallera dom i fuset för gott.

Gubben har slitit med att sätta på snökjedjor på traktorn och sätta på snöbladet då det har kommit 1dm blöt tung snö idag. Det blir vackert ute då det kommer snö men då den är blöt blir det rätt slaskigt också. DET tycker jag inte om.

Just nu har jag tagit paus från mitt terapijobb i skåpet, jag separerar lecakulor från barken... ska göra om. Det kommer att bli baljor med leca och vatten, förhoppningsvis mossa på för att få upp fuktigheten. Just nu vill fuktigheten inte alls som jag vill och det är irriterande.

Nä, tillbaka till terapin.

Av Ingela - 7 november 2009 20:53

   

Av Ingela - 6 november 2009 21:58

Snart drar december igång med alla bestyr och om det bara vore julafton men då fyller Gubben, Gumman och Mamma år också, vi har så vi gör. Jag har beslutat att i år ska jag göra bort alla inköp under November så man "bara" kan mysa under December. Till Gumman i present köpte jag Nalle Phu-filmer då hon gärna ser film då hon käkar välling på kvällen. Vi håller på att vara hyffsat less Nicke Nyfiken, så pass less att vi nu ser den på norska för att få variation. Har även köpt glow in the dark stjärnor som hon ska få ha i taket i sitt nya rum. Sen blir det lite annat smått och gott till henne. Hon är lätt att köpa till, glad över det mesta. Till Syster tror jag att jag vet vad det blir men sen har jag inte en susning.


I helgen blir det jobb här, tuppslakt, isolera hönshus, dra el, bygga värpreden och en massa annat nödvändigt ont. Ledig vet jag inte vad det är, kan någon förklara det för mig? Borde egentligen ladda för nästa vecka som blir rätt häftig men detta ligger på prio ett om vi ska ha ägg och hönsen ska må bra.


Nu ska jag fortsätta med burken och ladda inför helgen Tungan ute


Av Ingela - 5 november 2009 21:49

   

Av Ingela - 3 november 2009 20:57

   

Av Ingela - 3 november 2009 20:08

Var idag förbi min vän S och kollade in hans underbara blommande  Vanofinetia Pat Acari. Helt underbar att se. Fick med mig hem två stycken nya vänner till orkidéfamiljen, det var en Dendrobium kingianum

 

och en Cattleya intermedia var orlata

 


Vill ni läsa lite mera om orkidéer kolla in denna sida. Sidan är på engelska men fullt förståelig ;)

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9 10
11
12
13
14 15
16 17
18
19
20
21 22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards