CrossCreekRapids

Alla inlägg under april 2010

Av Ingela - 3 april 2010 22:51

Knappast jag i alla fall. Våran Daylight har haft en massa tovor på ryggen och jag har knogat med rakapparaten på henne då hon slaggat. I kväll skulle de bort bestämde jag mig för. Resultatet får tala för sig själv men tovor kom lös... en hel bunt.

Vid en snabbtitt på katten ser det inte så märkvärdigt ut... eller?

Vid en närmare titt ser det förjävligt ut. Hackigt och ojämt men borta är de   

Då bilden är tagen med mobilen ser det ännu hemskare ut, hon har faktiskt lite päls kvar mot skinnet... Det är ljust så den heltaskiga kameran "fångar" inte upp det. Sen har jag inte varit så noga med att lämna pälsen mellan tovorna, allt fick följa med då det gick fortare än att sitta o peta fram tova för tova. Allt för att det ska gå så fort som möjligt.

Våran lilla "raggsocka" var riktigt duktig, har mycket munväder men gör en inte illa. Lite sur blev hon dock men det botade vi med lite mjukmat, fort hade hon tinat upp igen. Ett par småtovor kvar men de går nog ta med borste annars blir det apparaten igen...

Av Ingela - 3 april 2010 17:13

Click to Mix and Solve

Av Ingela - 3 april 2010 17:00

   

Av Ingela - 2 april 2010 23:23

Click to Mix and Solve

Av Ingela - 2 april 2010 21:25

Idag har solen strålat från en klarblå himmel och det har varit nästan 10 grader varmt ute. Gumman fick ha galonkläderna på sig för att inte bli dyngsur. Vi har varit ute mest hela dagen och suttit nere hos mamma i läsidan och jäst. Jag, gumman och H tog även en tur i skidspåret. Det var mjukt, kladdigt och blött men det gick.

Gubben har skottat av vedhustaket och hönshustaket, det var en del snö där och tung blev den då värmen kom. Från fustaket har det sakta men säkert glidit neråt men inte sjutton har allt rasat ner. Vattnet har däremot sprutat från taken så tinat har det gjort. En god middag blev det också bestående av helstekt kalkon och hasselbakspotatis. Jag ville aldrig sluta äta... efterrätten bestod av fruksallad och grädde. Jummi.

Nu har Gubben och P intagit bastun, jag ska se Solsidan och sen natta mina pullor.

Av Ingela - 2 april 2010 19:57

   

Av Ingela - 1 april 2010 20:54

Baksidan på ladugårdstaket har haft en jättedriva med snö och vi har önskat att den ska rasa ner själv då både jag och Gubben är grymt höjdrädda. Idag då regnet kom insåg vi att största drivan måste ner... Hur gör vi nu?

Jo, man tar traktorn och förlänger pallgafflarna med lite trävirke och karar ner snön. Upp...

... och kara ner.

Vi (läs Gubben, jag tittade på) fick inte ner allt men största och tyngsta drivan är nu borta. I morgon blir projekt skotta av vedhus och hönshus... Påskhelgen räddad alltså.

Av Ingela - 1 april 2010 20:51

    Samma motiv men olika inställningar på kameran, första svart/vit, andra auto och tredje är egen inställning i landskap...

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards