CrossCreekRapids

Alla inlägg den 4 december 2008

Av Ingela - 4 december 2008 07:49

Tidigare i veckan var jag till en orkidévän i Skellefteå. Oj vad orkidéer han hade. Med mig hem fick jag två orkidéer. (Tack för en trevlig stund, kaffet och blommorna)

Den ena är en SLC Cherokee Fire, har orangea blommor.

 

Den andra är en Doritaenopsis Aposya coerulea

Svår att fota då den är blålila. Har jag blixt stämmer färgen på läppen men inte det andra. Utan blixt blir läppen för mörk men resten stämmer bättre. Utan blixt:


 Här är fynden från igår på Röda Korset

Som synes ser kyrkan lite trist ut och ska fixa färg någon dag och måla om den. Idag blir det nog inte då det regnade igår och fortfarande är plus ute så vägarna är under all kritik. Sladdriga, hala och det slår igenom på vissa ställen. Inte kul att köra. 


Idag blir det förhoppningsvis lussebullsbak, Gumman ska få vara hemma från dagis och hjälpa till hade jag tänkt.


Nu tillbaka till verkligheten

Ha en bra dag

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards