CrossCreekRapids

Alla inlägg den 9 december 2008

Av Ingela - 9 december 2008 20:33

Här har temperaturen legat på megafrost hela dagen. Just nu har vi -20 och allt är blockfruset ute. "Skrömta" har också vaknat då det knakar i skogen av kylan. Egentligen är det inte underligt att de för gammalt tillbaka var grymt mörkrädda, såg och hörde saker överallt.


Dagen har då mest bestått i att vara inne då det är så kallt ute. När Gumman låg och vilade passade jag på att sticka ut näsan och hämta ved. Eldar som sjutton inne nu för att slippa ha elementen på. Det lönar sig då elräkningen kommer och sen är det mycket skönare värme av vedelning än elvärme.


Passade även på att dra av golven inne då de såg för*liga ut. Min hårboll till hund löser konstant lika mycket hår som en hel kennel. Att hon har kvar hår över huvudtaget kan jag inte begripa. Det kan omöjligt växa ut lika fort som det släpper.

Isis vår ursliga katt har vi endast sett tassavtryck av. Tydligen skitsur av någon anledning eller så spanar han in läget runt ägorna. Tycker bara det ska vara lite för kallt för revirspaning.


Nä, fixa lite te till house sen duschen och lådan.

Ha en god kväll 

Av Ingela - 9 december 2008 20:32

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards