CrossCreekRapids

Alla inlägg den 14 december 2008

Av Ingela - 14 december 2008 20:43

Grannen har ett gigantiskt "växthus" som han i ett antal år har hyrt ut platser på vintern till husvagnar, husbilar, båtar osv. Detta ställe rasade då igår 7.40 Jag var dit idag och tittade, vilken förödelse, såg pengar med vingar och ett antal nya dyra husbilar och husvagnar med taket intryckt.

Inhysningsstället är ca 120 meter långt och 20 meter brett. Det står 80 installade...

Hela takkonstruktionen har gett vika och landat inne i byggnaden. Takbjälkar ligger på taken.

Det är ett gigantiskt plockepinn och ingen vet hur de ska få ut de installade. 

Bilderna jag har visat är på baksidan där husbilarna/vagnarna fick allt över sig. Vagnarna på framsidan har klarat sig bättre då det taket fortfarande "står" upp, det hänger och rasrisk finns ännu men än så länge så...

Hittade ett hål på framsidan där jag kunde ta bilder inne i byggnaden men tyvärr så tog batterierna slut i kameran. Ska dit och fota innan de börjar med att försöka ta ut innehållet.

Jag lider med de människor som har sina vagnar här inne, det ska inte vara kul att få ett samtal som lyder att taket för första gången på 17 år inte höll för snön. Jag lider lika mycket med min granne som har huset.

Det bästa (eller kanske värsta) är att de bytte tak på huset nu i höst. Undra vems fel det är? Snön, byggarna eller ägaren? Om man ska leta skurkar...

Av Ingela - 14 december 2008 20:42

Av Ingela - 14 december 2008 09:42

och jag har inte handlat en julklapp ännu. Suck, när ska jag hinna det då? Eventuellt på tisdag, Gumman ska till tandläkaren vid 11 sen kanske vi åker in till stan för lite shopping.


Idag bjuder Gubbens jobb på julbord i Öjebyn. Lekfarbror P ska vara barnvakt. Ska bli gott och skoj.


Nu ska jag och Gumman ut och åka spark :) Har fått låna en sparklåda av våra kära Grannar, det är guld. Skulle gärna byta plats med Gumman, nerbäddad i myskiga fårskinn och yllefiltar. Själv får man stå och anstränga sig. Pust.

Ha en bra dag

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards