CrossCreekRapids

Alla inlägg den 11 december 2008

Av Ingela - 11 december 2008 22:34

Så jag och Gumman var ute hela förmiddagen. Hon somnade sen gott efter lunch, vilket jag också gjorde. Vaknade av telefonen 16:30(!) inte bra. Var bara väcka Gumman och se en sen kväll för henne framför sig.


Efter middagen åkte vi iväg till Broder och Susanne. Trevligt att komma bort en stund då jag inte har tordas på grund av elfelet på bilen. Här ute är det ingen som reagerar om jag stannar vid snövallen och slår av helljuset och bara har fegljus. Grusvägen är inte speciellt bred och ibland känns det tryggare att stanna så den andra får knö sig förbi, lätt att det skär ner då de plogar ut massor och halva vägen ligger i diket.


I morgon blir det tokbaka hela dagen då Gubben fyller år på lördag, ligger massor efter i julbaket. Har inte ens börjat... Varför sparar man alltid saker till sista minuten? 


Nä, se Hell´s Kitchen klart sen hoppa i duschen, luktar som en hel skogshuggare och känner mig som en också då jag stått i vedhuset ett tag idag...



Av Ingela - 11 december 2008 14:07

Av Ingela - 11 december 2008 08:27

Jaha nu strular elen i bilen igen, så ovanligt då. Denna gång är det hel och halvljus eller jag ska nog säga helljus men inget halvljus... Mutter.

Jag har då inget halvljus på bilen, endast ett litet glödande kommer från lysena vilket gör att dimljusen ger bättre ledsyn och då är det taskigt med lyse. Helljuset lyser upp min tillvaro men kan inte köra med det då jag får möte utan då är det av med det och köra med dimljus och hitta snödrivan till höger och hoppas att man inte åker av.

Nu kör jag inte efter mörkrets inbrott men när är det man hittar på att åka bort? Jo på kvällen, det är då alla är hemma. Jag HATAR min mil... Någon som vill ha ett vandrande elfel och kan tänka sig ge min en bil utan elfel? 

Hoppas Gubben hinner felsöka innan han åker till jobbet...


Idag är vädret "varmare" så efter frukost ska jag och Gumman ut, hon har energi för fem efter att ha varit inne ett par dagar pga kylan. Dagis har det inget blivit av, vill inte ut då det är -25 eller snöstorm sen är det lättja många gånger. Två mil till dagis, två mil hem, vänta ett par timmar, två mil till dagis och sen två mil hem. Kostar mer än det smakar.

Sen är hon liten en gång, hon hinner nog med dagis så hon blir less tror jag. Vi njuter av tiden tillsammans istället :) Vi får inte igen den. 


Nä nu ska jag göra frukost sen måste jag iväg och köpa mjölk, ska försöka baka idag jag och Gumman. Lussebullar blir det. Måste lägga på ett kol med att baka, Gubben fyller år på Lucia, Gumman helgen efter den 21:a, julafton, sen fyller mamma år den 26:e, nyårsafton, sen P den 4:e och sen har vi ett helt gäng i Gummans ålder i januari. Kusin G fyller också men när?

Varför ska alla fylla år nu för? Taskig planering :)

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards