CrossCreekRapids

Alla inlägg den 18 juni 2009

Av Ingela - 18 juni 2009 22:32

Nu har den äntligen orkat med att slå ut blomman. Det har ramlat av ca fyra knoppar... Mutter och morr men det är mitt fel då jag slarvat med vattningen och låtit den torkat ut lite för mycket mellan vattningarna.

När jag köpte denna trodde jag att det var en Pinoccio men det var fel. Felnamnade plantor har jag upptäckt händer rätt ofta, jag hoppas det är kunderna som stoppar lapparna fel då de tittar på dem och inte odlarna. Tyvärr så upptäcker man inte detta förrän den blommar första gången...

Jag odlar denna i vanlig bark men på konstant fuktig lecabädd. Det är den bädden jag har lyckats torka ut ett par gånger.

Av Ingela - 18 juni 2009 22:28

I skåpet har min lilla köttis slagit ut, fast flugor fastnar inte på den. De traskar glatt omkring på bladen och tycker livet leker. Den får endast vara kvar på grund av att den är söt.

Pinguicula:

 

Av Ingela - 18 juni 2009 22:24

Så här ser en del av min pionbänk ut just nu. Full blomning till midsommar.

Min doftpion har slagit ut också, nu luktar det mumma i kuvösen. :)

Även min stora älskade bondpion har också slagit ut, blommorna blir bara större och större för varje år som går. Undra hur stora de kan bli?

Jag väntar på att en gul halvdubbel ska öppna sig helt, sen är det nog alla...

Av Ingela - 18 juni 2009 22:23

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards