CrossCreekRapids

Alla inlägg den 24 juni 2009

Av Ingela - 24 juni 2009 21:27

Har varit fullt upp idag, inte då av nyttiga saker. Eller ja, nyttiga på lång sikt. Hästmyran har nämligen börjat svärma och det regnar myror från himlen, jag och Gumman har dödat alla vi sett hela dagen. Får de fäste i huset blir vi inte lyckliga. Mellan myranfallen har jag lyckats plantera mina jordgubbsplantor i pallkragen, sen mörda myror igen...

Gumman fick bestämma middagen idag, det blev hemmagjorda hamburgare. Fattar egentligen inte varför hon ska envisas om hamburgare, hon äter dom inte ens. Locket, osten och stripsen slinker ner men inte hamburgaren.


Jag har börjat sticka på en fuskolle till Gumman, de är nästan stört omöjliga att hitta. Jag har gjort själva "lapparna" fram och bak, testade den på Gumman så hålet till polon var nog stort och det var det. Tog upp maskor enligt beskrivning och stickade polon, passade inte, fick den inte ens över huvudet hennes. Riva upp, gör om och gör rätt. Nu har jag plockat upp maskor som till en vuxen, då var det väl sjutton om hon inte får den över huvudet. Sen blir det sockar och vantar i samma garn. Funderade på en mössa också men vi får se vad jag ids. Vantar är inte min grej så det beror på hur arg jag är sen jag gjort dem.


Nu blir det glo burk med lite smörpoppcorn :)

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards