CrossCreekRapids

Alla inlägg den 22 juni 2009

Av Ingela - 22 juni 2009 21:22

Idag kom en till laddning med orkidéer från Grekland. En Lc. Irene´s Song, Laelia anceps var Guerrero, Holcoglossum Pumila och Blc Kyle.

Alla lever i skåpet, monterade på bark med lite vitmossa runt rötterna.

Av Ingela - 22 juni 2009 21:01

Öppnade upp till hönsen idag då deras utegård är helt klar men ville någon ut? Näää, alldeles för fega för sitt eget bästa. Den ljusa satt i fönstret och tittade ut hur länge som helst innan det blev hopp tillbaka in i tryggheten. De törs nog ut så småningom. I morgon ska jag ragga tupp :)

Av Ingela - 22 juni 2009 06:12

Igår slet vi med hönsens utegård hela dagen och nu är den klar. Idag ska mina pullor (hoppas jag det är) för första gången sen de flyttade hit få komma ut. Ska bli kul att se deras reaktion. Det jag måste göra först är att bygga deras trappstege ut. Den jag gjorde hamnade på insidan istället. Ska bli en längre på utsidan så den inte blir så brant. De är inte speciellt små kycklingar.

Nästa projekt blir att få tag i en Dvärgkochintupp från någon annans flock då Ragnar inte ville fortsätta leva. Ett annat stort projekt är att isolera hönshuset, slå innerväggar och måla. 

Nu ska jag planera upp dagen så jag får något gjort...

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards