CrossCreekRapids

Alla inlägg den 30 juni 2009

Av Ingela - 30 juni 2009 22:26

Jag tror vi har slagit värmerekord här idag och bremsrekord. Gumman har softat i sin nya pool och jag har suttit i solsängen och slagits med bremsen i vild förtvivlan. Det är allt från JAS 39 gripen (de små trekanterna) till boing 747 (de lite större mörka) och tunnan. (de horibelt jättestora gula som tar med köttstycken.) De är inte alls mina favoriter... myggen och knotten kan man hålla undan med myggmedel men det finns inget som är effektivt på bremsen.


I morgon hämtar jag sju av 20 dvärgkochinkycklingar så morgondagen kommer att bestå av lite tillfix i hönshuset för deras ankomst. Måste dela av så mina Brahmor inte trampar livet ur de små. Sen har jag insett att Gubben måste göra en luftsluss då Brahmorna vägrar gå på "trappstegarna" jag gjort åt dem. Antingen är de för dumma för att fatta hur man gör eller så är de för fega.


Nu ska jag gå ut i fina sommarkvällen och njuta. Hoppas bremsen har försvunnit bara, annars blir det TV:n.

Av Ingela - 30 juni 2009 00:11

Av Ingela - 30 juni 2009 00:06

Kissarna har nu fått se den stora vida världen utanför huset, det var både populärt och skrämmande. Musse var en liten fegskit första dagen och låg och tryckte under solsängen men nu har han kaxat till sig och jagar svalor i vild förtvivlan.

Det var inte lätt att fånga busen på kort.


Mjukis var stöddig som sjutton första dagen men har efterhand lugnat ner sig och traskar nu mest runt och kollar in ägorna.

Än så länge kommer båda katterna in då vi ropar på dem och jag hoppas de fortsätter göra det då jag vill ha dem inne på nätterna och då vi jobbar. Känns inte bra att de ute på vift då vi är borta. 

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards