CrossCreekRapids

Alla inlägg den 10 juli 2009

Av Ingela - 10 juli 2009 22:18

Regn och rusk fortfarande. Åkte en sväng till Skellefteå och Granngården. Blev en dyngskrapa till hönsen, halsband till Mjukis och en bal med dasspapper. Hade tänkt köpa solrosfrön till hönsen men fick hicka då jag såg priset. 20 kg för 350:- Vilket rån, de får vackert vänta tills jag ska börja göra eget foder. Efter detta åkte jag till ICA och slogs med halva Byske Camping, jösses vad folk det var.

Sen jag lagt Gumman städade jag ur hönshuset så de fick nytt spån och nu sitter jag här. Händelselös dag så det förslår. Semester i all ära men det får gärna vara lite fint väder på dagarna. Vilken gnällspik jag är... 

I morgon blir det roligt i alla fall, grannbyn ska ha pubafton och självklart ska jag dit. Det är ett tillfälle att träffa alla gamla polare som jag umgåtts med. 

Nu ska jag hoppa i duschen och sen blir det rekonda mina naglar, det är besvärligt med "igeack" som Gumman säger. Underhålla, underhålla...

Av Ingela - 10 juli 2009 22:13

Nu blommar dagliljorna för fullt. De är underbart vackra och jag ska göra en stoor bänk med bara dagliljor. Har köpt ett gäng i kruka som står under vinbärsbuskarna i väntan på plantering. Jag måste bara få tummen ur först. Här är dom tre jag har just nu.

En av dom nya är en Frans Hals som jag har gått och trånat efter länge men aldrig hittat tidigare. Att en Daglilja som är så vanlig kan vara så svår att hitta...

Av Ingela - 10 juli 2009 22:13

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25 26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2009 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards