CrossCreekRapids

Alla inlägg den 17 juli 2009

Av Ingela - 17 juli 2009 23:50

Min stickning (halskragen) till Gumman blev fel, helt fel så det är bara riva upp den och börja om. Det är såå kul, not men det är väl av sånt man lär sig och blir bättre. Hoppas jag...


Jag har varit och hämtat kutterspån till hönsen idag. Hur jag såg ut efter det, kutterspån överallt... Har fram tills nu kört med sågspån men har inte tyckt om det. Jag har upplevt det tungt på något sätt och det blir fort mörkt och sen försvinner det efter ett par dagar. Har inte den blekaste om var det tar vägen men jag får fylla på var annan dag. Hoppas kutterspånet är bättre. Har lyckats hitta en såg som hyvlar råvirke så det är inte tryckimpregnerat eller behandlat på något sätt då det hyvlas. En del gör det tydligen. Det blev just och fint i hönshuset, nu ska bara Gubben få tummen ur och färdigställa det.


Annars idag har det inte hänt så mycket, det har regnat, gått åska och varit sol om vart annat. Inget höjdarväder för att starta projekt som man får avbryta hela tiden för att gå ut när solen kommer eller gå in då det börjar regna. Det blev korsord och konstatera att jag måste riva upp stickningen. Jippi. Nu ska jag duscha av lite spån från skallen och sen hoppa i lådan.

Av Ingela - 17 juli 2009 23:49

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25 26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2009 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards