CrossCreekRapids

Alla inlägg den 15 juli 2009

Av Ingela - 15 juli 2009 22:45

Jag behövde fylla på matförrådet och Gubben garageförrådet. Det var varm på förmiddagen så vi lämnade Gumman med mormor och H. Det var gudomligt skönt att kunna trava på i lugn och ro på affärerna, det var till och med kul att gå in på ångsågen! Vi hittade det vi skulle ha och lite till, tog en lunch på Frasses och sen åkte vi hem.

Jag kikade lite på tapeter till Gummans tilltänkta rum, har tänkt förbereda mig mentalt på att hon ska ha ett eget rum genom att tapetsera om där och tänka hårt på att hon ska dit en dag. Just nu sover hon i egen säng i vårt sovrum i ett hörn långt borta från vår säng. Ibland längtar jag efter att kunna läsa en bok då jag lägger mig eller lösa korsord men startar jag sänglampan idag så vaknar hon oftast efter ett tag. Kan tända den för att kolla efter nya batterier till Mp3:an eller hitta den i sängen men inte mycket mer. 

Min syster var förbi idag sen vi kom hem från stan så vi passade på att käka surströmming, oj så gott det var. Vi pratade lite blombänkar då de nyss har köpt hus och flyttar in 1/8. Idag finns tydligen ingenting där. Jisses, jag sitter nästan i samma båt som henne... Vi har lite att bita i.

Nu ska jag återgå till att leta efter jappen som underligt nog försvunnit från kylen och ingen har ätit den, säger dom... Undra om Japp kan få fötter?

Av Ingela - 15 juli 2009 22:44

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25 26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2009 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards