CrossCreekRapids

Alla inlägg den 12 juli 2009

Av Ingela - 12 juli 2009 22:43

Har sovit uselt inatt då Gumman har drömt mardrömmar, tror jag. Grät och blundande. Frågade jag vad som var fel blev hon skitsur och vrålade något om att "gå in" och "vill inte". Hmmm, hon kanske lever ut sin trots i sömnen. Inte vet jag men tror inte hon har ont någonstans i alla fall för hon vaknar på morgonen och är lika glad som vanligt.

Idag har det inte blivit mycket då sömnen varit alldeles för liten, jag har ställt ut några orkidéer på sommarkollo. Skulle ha varit gjort för länge sen men det har aldrig blivit av. Har ställt ut alla mina Cattleyor, Lc;s, Blc;s, Coelogynes, Stanhopean och lite annat smått och gott. Blev ett lite större utebord som nästan fylldes men rymmer fler med lite bättre placeringar. Saknar dock plats inne snart. 

Nu ska jag återgå till sista sockan, snart klar och sen blir det ett fint litet paket till A.

Av Ingela - 12 juli 2009 19:22

Av Ingela - 12 juli 2009 00:20

Idag har det varit en lugn dag, inte gjort mycket. Städat lite och tvättat ur tvättunnan. Gumman har varit i sitt esse och tappade poolen, jag tömde den rätt och slätt då hon inte lyssnade.

Efter middagen bar det iväg till Grannbyn på pubafton, jag tog bilen och Gubben och Gumman hjulingen då de skulle hem mycket tidigare. Det var roligt att träffa alla gamla kompisar sen skoltiden, vi brukar ofta träffas denna kväll. M bor fortfarande kvar i byn men vi träffas bara den här kvällen varje år, vi konstaterade att det var hemskt och att vi måste göra något åt saken. Vi har känt varandra sen vi hade blöjor och han är mer som en bror än en kompis. Sen är resten utspridda över landet. En del i Piteå och Skellefteå men det blir ändå aldrig vi träffas. Skäms på oss...

Just nu är jag trött och frusen så jag ska mysa ihop med Gubben en stund innan jag intar lådan, en dag i morgon också.

Nej, jag är inte urgammal tänker bara lite frammåt för ovanlighetens skull.

Go Natt 

Av Ingela - 12 juli 2009 00:20

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25 26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2009 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards