CrossCreekRapids

Alla inlägg den 14 juli 2009

Av Ingela - 14 juli 2009 22:18

Till alla ni som googlar Byske Marknad och är in på min blogg. (Ni är en del ser jag)

Marknaden i år är mellan den 24/7 och den 26/7. 

Jag har ingen aning om vilka som är där i år eller om den är större eller mindre, det får ni se då ni kommer dit ;)

Av Ingela - 14 juli 2009 21:56

Det var auktion i grannbyn idag, vi åkte dit för att eventuellt hitta något vi ville ha. För det första kom vi aningens sent så vi missade visningen av allt som fanns sen var han som ropade ut sakerna i en grop i en liten trekand (spetsen mot oss) så det var stört omöjligt att komma fram och höra då han inte använde mikrofon. Jag ställde mig snett bakom i en fårhage för att kanske få se lite och höra vad han se men gav upp. Vi åt var sin varmkorv och sen åkte vi hem och väntade där på mamma och H. Med sig hade de även H;s dotter och kille så vi åt god middag och pratade jobb ett tag. Både K och R jobbar med samma ungdomar som jag har haft på jobbet.

När de åkt och vi lagt Gumman blev det vardag igen, hönskoll och sen dö i soffan och här sitter jag ännu...

Ska surfa vidare på andra fliken; orkidéer ;)

Av Ingela - 14 juli 2009 21:43

En del av mina orkidéer är nu ute på sommarkollo sedan några dagar. Här står de lite skyddat för regn under takutsprånget på lekstugan.

De som har fått komma ut är:

Blc Fuchs orange delight x rojo

Bolleanthes (Snths Moliere x Boll Lafontaine)

Coelogyne Cristata

Coelogyne Fimbriata

C. Pontinara Burana Beauty

Dendrobium Stardust

Encyclia (Prosthechea) Vittelina

Lc. Haw yuan angel "Blue Angel"

Lc. Tropical Sunset "Sheer Girl"

Lc. Irene´s Song

Masdevallia Tovarensis

Stanhopea Tigrina

Zygopetalumhybrid

Jag hoppas att kollot kommer att ge finfina blommor till hösten.



Av Ingela - 14 juli 2009 21:41

Har stickat klart A;s halskrage och sockar. Då garnet är melerat så blir inte sockarna likadana. En del tycker det ser lite muppigt ut men jag gillar melerat garn, finns garanterat ingen som har likadana sockar :)

Håller nu på med "likadana" till Gumman, hennes halskrage stickar jag dock i slätstickning då hon är tillräckligt varm. Hon ska även få sockar, mössa och vantar i samma garn då jag har så det räcker till det också.

Av Ingela - 14 juli 2009 21:40

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25 26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2009 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards