CrossCreekRapids

Alla inlägg den 3 augusti 2010

Av Ingela - 3 augusti 2010 21:52

Min dag började med en stor blöt puss av Gumman. Mycket trevligare att vakna till än då hon petar i allt. Av Gubben fick jag ett UV-filter och ett polarisationsfilter (polfilter) till kameran. Jösses vilken skillnad.

Denna bild är tagen förra månaden:

Den här tog jag idag med de nya filtrena:

Blomman är rätt färg!

Bild på "landskap" utan filter:

Samma vy fast med filter:

Inga mer grådassiga färger här inte! Det kommer däremot att ta ett par dagar innan jag vant mig med att fota med dessa filter så jag räknar kallt med "en tjivvo" foton som kommer att hamna direkt i skräpkorgen.

Jag har även fått lite pengar som jag inte riktigt vet vad jag ska handla för. Pengar man får i present anser jag kan spenderas på lite mer "onyttiga" saker som man inte annars riktigt anser sig vara i nöd av. Tillbaka till mitt dilemma...

Jag har funderat på att göra en ganska stor blombänk där pionerna ska vara och med alla nya blommor kommer det att blomma från maj till september, alltså en jättebeställning med perenner. Det andra jag funderar på är ett konadset, egentligen helt onödigt men kul. Det tredje är att shoppa loss på stora Nolia, frågan är om man verkligen hittar något där... Snacka om I-landsproblem.

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards