CrossCreekRapids

Alla inlägg den 16 augusti 2010

Av Ingela - 16 augusti 2010 20:28

Hösten är här, det är bara inse. När vi klev upp i morse hade vi endast 0,5 grader varmt. Alla blommor står kvar ute, orkidéerna, hortensian och pelargonerna... Uuups. Åkte till jobbet och höll tummarna att de klarat kylan och de verkar de ha gjort. Har tagit in backarna med orkidéerna och de får nu bäras in och ut ett litet tag innan de flyttar in för gott. Hortensian står högt så den bör klara sig men ska ställa in den i inglasningen för säkerhetsskull. Pelargonerna är skit samma, kostar inte mkt köpa nya nästa år. Kändes dock muppigt att ta på sig jeans och tjocktröja för att inte frysa ändan av sig, sommaren har ju ändå varit rätt bra i överlag.

Första arbetsdagen gick bra men mycket som ska fixas, glömt lösenordet för datainloggningen, behöver ID-bricka också till det, lådhurts och städa av mitt skrivbort som vi använt som avstjälpningsplats. Suck... Datorn kanske jag kommer mig in på i slutet av veckan eller början på nästa. Hur sjutton ska det gå då eleverna kommer på måndag? Jag är handikappad utan dator!

Nu ska jag slöa o slappa innan sängen, känner mig död i huvet och trött i benen...

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards