CrossCreekRapids

Alla inlägg den 2 januari 2009

Av Ingela - 2 januari 2009 19:57

Phalaenopsis Mini Mark blommar.

Står i vitmossa i västerfönster utan tilläggsbelysning. Står i vitmossa då den för ca 8 månader sen bara skrumpnade ihop men mosskuren gjorde att den repade sig och nu kommer 2 stänglar.


Sen har jag lyckats vattna ihjäl min Masdevallia Ted Kohe... Mutter... Alla utom två blad ramlade av inom loppet av en timma. Nu planterade jag det som såg ut att leva (en och en halv rot) i vitmossa. Nu är det vattningsförbud på den tills mossan tokat upp.

Av Ingela - 2 januari 2009 19:46

Var förbi husvagnslagret, det sitter fortfarande fast husvagnar under det rasade taket. De har varit där idag och knogat på men jag har inte nerver att stå där när de tar ut vagnarna.


Annars har vi varit ute en stund under dagen, det var kallt. Mitt på dagen låg vi på -15 och nu ligger vi på -23. Vi eldar och eldar. Vovven fick träna lite idag, vi satte på henne dragselen och kopplade Gummans pulka bakom med Gumman i pulkan. Behöver jag säga att Gumman skrek av glädje? Hon tyckte det var skitkul. Vovven gillade det också förutom det faktum att hon inte kunde hoppa ner i diket och nosa på allt hon ville. DET var skit.


Nu ska jag kasta om i maskinerna igen, jag har äntligen fått bort jättehögen med tvätt som jag sparat över jul och nyår.

Av Ingela - 2 januari 2009 19:45

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards