CrossCreekRapids

Alla inlägg den 16 januari 2009

Av Ingela - 16 januari 2009 22:01

Dessa Phalaenopsishybrider blommar just nu, det kommer även stänglar på två till.


Det här är en Phalaenopsis Mini Mark som blommar på två stänglar.

Underbar liten sak :)

Av Ingela - 16 januari 2009 21:53

Det har varit kallt här hela veckan, pendlat mellan -25 och -29. Det har inte varit kul att sticka ut näsan för att åka till jobbet.

När jag kom hem idag gjorde jag först upp eld här och sen nere i mammas stuga då de skulle komma lite senare. Sen tog jag och Gumman sparken i kylan över till grannen för att se vad som är kvar av husvagnsgaraget. Inte mycket...

Själva stommen av huset är kvar och resten ligger i en hög vid sidan om.

Hem och värma näsan sen...


I morgon blir det jobb igen, vi har öppet hus på jobbet för niorna som ska göra sitt gymnasieval. Nästa helg blir det också jobba på lördagen men då ska jag tillbaka till mitt ursprung och mjölka kossor. Ska bli kul att få vara med kossor igen, jag har saknat det.

Våran kisse Isis har förövrigt dykt upp i grannbyn, 2km bort. Skrotkatt, måste fundera ut på vad vi ska göra med stackaren då han uppenbarligen inte trivs hos oss. Ska höra med de han är hos om han eventuellt kan få stanna där.


Nu ska jag knata i duschen och sen se klart Let´s Dance.

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards