CrossCreekRapids

Alla inlägg den 9 januari 2009

Av Ingela - 9 januari 2009 19:43

Idag var då min första arbetsdag, inga elever utan en ren planeringsdag. Jag känner mig korvstoppad. Klasslistor, ändringar, namn på elever och kollegor, hitta överallt, scheman; ett för mig och ett för klassen, parkering, nycklar, beställa saker, hämta saker, ja, jag kan fortsätta i en evighet känns det som. Plus att jag gjorde en grov planering för nästa vecka. Ska sitta lite i helgen och titta igenom de böcker eleverna har och göra en bättre planering. Jisses.

Har 100% fram till sista februari och sen går jag ner på 75%. Trots att jag jobbar heltid så har jag ett guldschema. Det ska bli skoj det här, känner det på mig, kollegorna är hur gulliga som helst och svarar snällt på alla knäppa frågor jag ställer. En standardfras idag var; var är jag och hur hittar jag dit? Skolan är gigantisk.

 Nä slutpratat om mitt jobb.


Gumman och Gubben har varit lediga idag, de har varit ute hela dagen så Gumman knoppade in strax efter sex. De har grillat korv, åkt pulka, kört fyrhjuling och käkat mellis ute. Bara in för att byta blöja då det behövdes. Skön avslutning på jullovet för dom. I morgon blir det nog också vara ute en del, ska passa på att fota lite mellan pulkdragningarna och grillkorvarna. Skruva bil blir det också då jag behöver den på måndag.


Nu ska jag hämta min belöning, chipspåsen och sätta mig för att se let´s dance.

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards